بررسی عوامل مؤثر بر اثربخشی اجرای طرح مکنا درکلانتریهای فاتب سال93
(ندگان)پدیدآور
مجیدی, عبدالهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
درسالهای اخیر، در سازمانهای عمومی و دولتی توجه زیادی به نیازهای مشتریان در رابطه با سطوح کیفیت خدمات شده است. سطوح بالای ارائه خدمت به مشتریان بهعنوان ابزاری در جهت نیل به مزیتهای رقابتی و جلب مشارکت آنها استفاده میشود. سازمانهای بخش عمومی دریافتهاند که ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان از مقولههای راهبردی بقای سازمانها در آینده است. با توجه به اینکه ناجا از یک طرف در پی جلب اعتماد و مشارکت مردم در اداره امور پلیسی است و از طرف دیگر بالا بردن روحیه و رضایتمندی کارکنان داخل سازمان را در برنامه دارد، لازمهاش مدیریت کیفیت خدمات و فرهنگسازی مناسب میباشد. تعیین عوامل مؤثر بر اثربخشی طرح مکنا و بررسی میزان تأثیر هر کدام از عوامل، بر اثربخشی طرح مکنا درکلانتریهای فاتب از اهداف این تحقیق میباشد.
این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، توصیفی–پیمایشی میباشد. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محققساخته میباشد که در بین 90 نفر از خبرگان کلانتریهای منتخب فاتب توزیع شده است. همچنین برای تحلیل دادهها از آزمون تی تکنمونه استفاده شده است.
نتایج تحقیق حاکی از آن است که تمامی عوامل بر اثربخشی طرح مکنا در کلانتریهای فاتب تأثیرگذاراست.
کلید واژگان
طرح مکنارضایت مندی
اثر بخشی
کیفیت خدمات
کلانتری
شماره نشریه
37تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01




