نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorفخری, منصورfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:13:02Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:13:02Z
dc.date.available1399-07-09T11:13:02Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:13:02Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-16en_US
dc.date.submitted1394-05-25fa_IR
dc.identifier.citationکاری, محمد, فخری, منصور. (1394). بررسی میدانی رابطه بافت درشت روسازی آسفالتی و تصادفات ، مطالعه موردی خیابان شهید رجایی تهران. فصلنامه علمی ترویجی راهور, 1394(32), 141-152.fa_IR
dc.identifier.issn1753-8280
dc.identifier.urihttp://tale.jrl.police.ir/article_10868.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397531
dc.description.abstractافزایش اصطکاک راه ، کاهش تصادفات را در پی دارد و بافت روسازی از عوامل موثر بر اصطکاک راه می باشد. در این تحقیق با بررسی اطلاعات آماری مربوط به ترافیک ، تصادفات، با انجام آزمایشات میدانی مربوط به آسفالت گرم و آزمایش پخش ماسه برای تعیین بافت درشت روسازی به مطالعه موردی خیابان شهید رجایی تهران، مسیر شمال به جنوب حد فاصل پل آزادگان تا بیمارستان شهدای هفتم تیر می پردازد. سپس با بررسی ارتباط بین داده ها و نتایج آزمایشات، نمودارهای چگونگی تغییرات بافت درشت روسازی نسبت به زمان ارائه گردیده است که با بررسی نتایج می توان نتیجه گرفت که بافت درشت روسازی با عبور ترافیک از معبر به طور محسوسی در ابتدا کاهش می یابد و به تدریج این مقدار به حداقل خود رسیده و عدد ثابتی می شود. از مقایسه نتایج بافت درشت روسازی با اعداد حداقل استاندارد مشخص گردید که در بازه زمانی مورد مطالعه نتایج مذکور از حد مجاز آیین نامه پایین تر نمی شود و تاثیری در زمان نیاز به بهسازی معبر ندارد. همچنین از مقایسه آمار تصادفات قبل و پس از اصلاح بافت روسازی مشخص شد که پس از اصلاح بافت روسازی آسفالتی خیابان شهید رجایی آمار تصادفات کاهش داشته است.fa_IR
dc.format.extent445
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ترویجی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofrahvaren_US
dc.subjectتصادفاتfa_IR
dc.subjectبافت روسازیfa_IR
dc.subjectآزمایش پخش ماسهfa_IR
dc.titleبررسی میدانی رابطه بافت درشت روسازی آسفالتی و تصادفات ، مطالعه موردی خیابان شهید رجایی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1394
dc.citation.issue32
dc.citation.spage141
dc.citation.epage152


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد