بررسی میزان رضایت شهروندان از کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهور ناجا
(ندگان)پدیدآور
خسروی, ولیالله دانشفرد, کرمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه رضایت مشتری برای بسیاری از سازمانها مفهومی است که روزبهروز بر اهمیت آن افزوده میشود. همزمان با آن، اهمیت کیفیت خدمات الکترونیکی نیز رو به رشد است و بیشتر سازمانها در محیط رقابتی، پویا و متغیر فعالیت میکنند. در چنین شرایطی، سازمانها برای افزایش رضایت مشتریان، توجه ویژهای به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی خود دارند. هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان رضایت شهروندان و رابطه آن با کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهور ناجا میباشد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روشهای کمی گردآوری دادهها، توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کلیه شهروندان تهرانی استفادهکننده از خدمات الکترونیکی پلیس راهور هستند که 100 نفر از آنها پرسشنامه را تکمیل و برگرداندند. دادههای پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس از بُعد سرعت انجام کار، کاملبودن، در دسترسبودن، محرمانهبودن، پاسخگوبودن، جبران خدمات، بهروزبودن، محتوای اطلاعات و رضایت شهروندان رابطه معناداری وجود دارد و بین کیفیت خدمات الکترونیکی پلیس راهور ناجا از بُعد نمای بصری و رضایت شهروندان، رابطه معناداری وجود ندارد و این رابطه با کمتر از 95% اطمینان رد میشود.
کلید واژگان
رضایتمندیشهروندان
کیفیت
خدمات الکترونیکی
پلیس راهور ناجا
شماره نشریه
36تاریخ نشر
2016-12-211395-10-01




