• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون مرزی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون مرزی
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه‌های مرزی

    (ندگان)پدیدآور
    قربانی, ابراهیمپورمنافی, ابوالفضلپناهی, حمیدقلیزادگان, فرزین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1003.کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی مستقل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    قدرت رسانه‌ها در ساماندهی و کنترل افکار عمومی جهان و تأثیرگذاری بر سیاست، فرهنگ و افکار ملت‌ها آن‌چنان اهمیت یافته که گفته می‌شود در حال حاضر، هیچ قدرتی در دنیای امروز بالاتر از قدرت رسانه که شکل‌دهنده افکار عمومی می­باشد، نیست. پژوهشحاضرباهدف بررسی نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه‌های مرزی استان آذربایجان غربی به انجام رسید. پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازلحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. گردآوری آمار و اطلاعات به‌صورت میدانی و از طریق پرسشنامه جمع­آوری گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان آگاه به موضوع تحقیق در پلیس فتا، مرزبانی، گمرک و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان غربی و به تعداد 94 نفر بوده که 75 نفر از کارشناسان متخصص در موضوع، با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده انتخاب گردیدند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم‌افزار SPSSویرایش 22 و آزمون آماری تی- تک نمونه‌ای استفاده شد. یافته‌ها نشان می­دهد که هر چهار مؤلفه تحقیق 1- آگاه‌سازی از طریق رسانه مجازی،2- رونق گردشگری در مناطق مرزی از طریق رسانه مجازی، 3- مشارکت اجتماعی از طریق رسانه مجازی، 4- اعتمادسازی از طریق رسانه مجازی با اطمینان 99 درصد در توسعه بازارچه‌های مرزی در استان آذربایجان غربی نقش دارند. نتایج نشان می­دهد که آگاه‌سازی از طریق رسانه مجازی دارای بیشترین و اعتمادسازی از طریق رسانه مجازی دارای کمترین نقش در توسعه و رونق بازارچه‌های مرزی می‌باشند
    کلید واژگان
    رسانه مجازی
    توسعه بازارچه‌های مرزی
    اعتمادسازی
    آگاه‌سازی
    مشارکت اجتماعی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-10-23
    1398-08-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین - دانشکده علوم و فنون مرز
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
    دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
    دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران
    دانشگاه پیام نور، ارومیه، ایران

    شاپا
    2538-4090
    2538-4104
    URI
    http://bst.jrl.police.ir/article_93188.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397326

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب