نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقربانی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorپورمنافی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorپناهی, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorقلیزادگان, فرزینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:12:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:12:27Z
dc.date.available1399-07-09T11:12:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:12:27Z
dc.date.issued2019-10-23en_US
dc.date.issued1398-08-01fa_IR
dc.date.submitted2020-01-29en_US
dc.date.submitted1398-11-09fa_IR
dc.identifier.citationقربانی, ابراهیم, پورمنافی, ابوالفضل, پناهی, حمید, قلیزادگان, فرزین. (1398). نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه‌های مرزی. فصلنامه علمی علوم و فنون مرزی, 8(3), 131-154.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4090
dc.identifier.issn2538-4104
dc.identifier.urihttp://bst.jrl.police.ir/article_93188.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397326
dc.description.abstractقدرت رسانه‌ها در ساماندهی و کنترل افکار عمومی جهان و تأثیرگذاری بر سیاست، فرهنگ و افکار ملت‌ها آن‌چنان اهمیت یافته که گفته می‌شود در حال حاضر، هیچ قدرتی در دنیای امروز بالاتر از قدرت رسانه که شکل‌دهنده افکار عمومی می­باشد، نیست. پژوهشحاضرباهدف بررسی نقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه‌های مرزی استان آذربایجان غربی به انجام رسید. پژوهش ازنظر هدف کاربردی، ازلحاظ روش توصیفی- پیمایشی است. گردآوری آمار و اطلاعات به‌صورت میدانی و از طریق پرسشنامه جمع­آوری گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه کارشناسان آگاه به موضوع تحقیق در پلیس فتا، مرزبانی، گمرک و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان غربی و به تعداد 94 نفر بوده که 75 نفر از کارشناسان متخصص در موضوع، با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی‌شده انتخاب گردیدند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم‌افزار SPSSویرایش 22 و آزمون آماری تی- تک نمونه‌ای استفاده شد. یافته‌ها نشان می­دهد که هر چهار مؤلفه تحقیق 1- آگاه‌سازی از طریق رسانه مجازی،2- رونق گردشگری در مناطق مرزی از طریق رسانه مجازی، 3- مشارکت اجتماعی از طریق رسانه مجازی، 4- اعتمادسازی از طریق رسانه مجازی با اطمینان 99 درصد در توسعه بازارچه‌های مرزی در استان آذربایجان غربی نقش دارند. نتایج نشان می­دهد که آگاه‌سازی از طریق رسانه مجازی دارای بیشترین و اعتمادسازی از طریق رسانه مجازی دارای کمترین نقش در توسعه و رونق بازارچه‌های مرزی می‌باشندfa_IR
dc.format.extent1003
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم انتظامی امین - دانشکده علوم و فنون مرزfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی علوم و فنون مرزیfa_IR
dc.relation.ispartofBorder Science and Techniquesen_US
dc.subjectرسانه مجازیfa_IR
dc.subjectتوسعه بازارچه‌های مرزیfa_IR
dc.subjectاعتمادسازیfa_IR
dc.subjectآگاه‌سازیfa_IR
dc.subjectمشارکت اجتماعیfa_IR
dc.titleنقش رسانه مجازی در توسعه بازارچه‌های مرزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشی مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور، ارومیه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage131
dc.citation.epage154
nlai.contributor.orcid0000-0002-5117-8007


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد