اثربخشی دوره های آموزش تخصصی – تکمیلی ترفیعتی کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین
(ندگان)پدیدآور
اله سالار, روحاسدی, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
از آنجایی که هدف نهایی آموزش کارکنان، کارایی و اثربخشی بیشتر است، لذا بررسی و آگاهی از نتایج و بازده آموزشی کارکنان لازمه فرایند آموزش است و در واقع با این جزء است که حلقه آموزش تکمیل می گردد. پژوهش حاضر به منظور اثربخشی دوره های آموزش تخصصی – تکمیلی ترفیعتی کارکنان دانشگاه علوم انتظامی امین با استفاده از الگوی کرک پاتریک است.
روش پژوهش توصیفی – پیمایشی و ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته با توجه به الگوی کرک پاتریک میباشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان ترفیع بگیر جمیع دانشگاه علوم انتظامی امین در سال 1395 و نیمه اول سال 1396 که در دوره های تخصصی – تکمیلی ترفیعتی شرکت نمودهاند , که تعداد آنها 103 نفر است و به صورت تمام شمار انتخاب شدهاند . ولی 80 نفر آنان به پرسشنامهها پاسخ دادهاند. اعتبار این تحقیق از مذاکره و استماع نظر صاحب نظران و مطلعین امر آموزش، اقدام شده است .پایایی و اعتبار پرسش نامه های این تحقیق با محاسبه آلفاکرونباخ، مورد سنجش قرار گرفته است. مقدار ضریب آلفای کرونباخ کل 907/0 به دست آمد ه است. در این تحقیق از روشهای آمار توصیفی وز روشهای آمار استنباطی شامل آزمون t تک نمونه ای، آزمون فریدمن بهره برداری شده است
یافتهها نشان می دهدواکنش کارکنان نسبت به تأثیر دوره های مذکور مثبت میباشد.2-میزان یادگیری کارکنان در دوره بیش از حد متوسط است.3-فرماندهان کارکنان مذکور معتقدند که اجرای دوره در رفتار و عملکرد شغلی کارکنان تأثیر مثبتی داشته است.4-کارکنان معتقدند دوره مذکور نتایج اثربخشی برای آنان و سازمان نداشته و محسوس نیست از نظر اعضای جامعه آماری، دوره آموزشی تخصصی-تکمیلی بر رفتار کارکنان بیشترین و بر یادگیری آنان کمترین تأثیر را داشته است.
کلید واژگان
اثربخشی آموزشی- دوره آموزشی- دوره تخصصی – تکمیلیشماره نشریه
44تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01




