نیازسنجی آموزشی فرماندهان صف آموزشگاه های علمی تخصصی ناجا ( مورد مطالعه آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی اصفهان)
(ندگان)پدیدآور
رئیسی وانانی, ابراهیممحبی, علینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده زمینه و هدف : اولین و اساسی ترین گام در تدوین و اجرای برنامه آموزشی، اجرای صحیح و مبتنی بر واقعیت فرایند نیازسنجی است. لذا بررسی نیاز سنجی آموزشی فرماندهان صف، محور و مسیر را نشان میدهد که یک سازمان باید جهت ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنانش سرمایهگذاری کند. این پژوهش با هدف نیاز سنجی آموزشی افسران صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا 1396 اجرا شده است. سؤال و مسئله اصلی تحقیق حکایت از آن دارد نیازهای آموزشی افسران صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا کدامند؟ روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری پژوهش متشکل جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا بوده که تعداد آنها 40 نفر می باشد. که به صورت تمام شمار مورد بررسی قرار گرفتند. در تحقیق حاضر، روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی ( پرسشنامه) و روش تجزیه تحلیل اطلاعات هم با استفاده از آمار توصیفی( میانگین و توزیع فراوانی) و آمار استنباطی (فریدمن ) استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که پس از تأیید روایی و پایایی آن و استخراج نتایج تحقیق نشان می دهد که نیازهای آموزشی فرماندهان صف، به ترتیب اولویت نیاز آموزشی کسب مهارت انسانی با میانگین رتبه ای 2,04 در رتبه اول و نیاز آموزشی کسب مهارت ادراکی با میانگین رتبه ای 2,01 رتبه دوم و نیاز آموزشی کسب مهارت فنی با میانگین رتبه ای 1,95 رتبه سوم را بر اساس نظر پاسخ دهندگان به خود اختصاص داده اند. یافته ها حاکی از آن است این مهارت ها در تمام رده های مدیریتی در سلسله مراتب مدیریت در هر سازمانی، جزء لا ینفک انجام وظایف مدیریتی و اجرایی محسوب می شود. پس مسئولان و مدیران ارشد باید بسترهای لازم را به منظور توسعۀ همه مؤلفه های مربوط به مهارت های انسانی را در مدیران فراهم سازند.
کلید واژگان
نیاز سنجیآموزش
فرماندهان صف
آموزشگاه علمی تخصصی
ناجا
شماره نشریه
40تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01




