نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرئیسی وانانی, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorمحبی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:10:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:10:16Z
dc.date.available1399-07-09T11:10:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:10:16Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-28en_US
dc.date.submitted1396-10-07fa_IR
dc.identifier.citationرئیسی وانانی, ابراهیم, محبی, علی. (1396). نیازسنجی آموزشی فرماندهان صف آموزشگاه های علمی تخصصی ناجا ( مورد مطالعه آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی اصفهان). فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1396(40), 101-120.fa_IR
dc.identifier.issn2382-96137
dc.identifier.urihttp://mape.jrl.police.ir/article_19153.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396569
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف : اولین و اساسی ترین گام در تدوین و اجرای برنامه آموزشی، اجرای صحیح و مبتنی بر واقعیت فرایند نیازسنجی است. لذا بررسی نیاز سنجی آموزشی فرماندهان صف، محور و مسیر را نشان میدهد که یک سازمان باید جهت ارتقای سطح دانش و مهارت کارکنانش سرمایهگذاری کند. این پژوهش با هدف نیاز سنجی آموزشی افسران صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا 1396 اجرا شده است. سؤال و مسئله اصلی تحقیق حکایت از آن دارد نیازهای آموزشی افسران صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا کدامند؟ روش تحقیق توصیفی – پیمایشی و جامعه آماری پژوهش متشکل جامعه آماری شامل کلیه فرماندهان صف آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی ناجا بوده که تعداد آنها 40 نفر می باشد. که به صورت تمام شمار مورد بررسی قرار گرفتند. در تحقیق حاضر، روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای و میدانی ( پرسشنامه) و روش تجزیه تحلیل اطلاعات هم با استفاده از آمار توصیفی( میانگین و توزیع فراوانی) و آمار استنباطی (فریدمن ) استفاده شده است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که پس از تأیید روایی و پایایی آن و استخراج نتایج تحقیق نشان می دهد که نیازهای آموزشی فرماندهان صف، به ترتیب اولویت نیاز آموزشی کسب مهارت انسانی با میانگین رتبه ای 2,04 در رتبه اول و نیاز آموزشی کسب مهارت ادراکی با میانگین رتبه ای 2,01 رتبه دوم و نیاز آموزشی کسب مهارت فنی با میانگین رتبه ای 1,95 رتبه سوم را بر اساس نظر پاسخ دهندگان به خود اختصاص داده اند. یافته ها حاکی از آن است این مهارت ها در تمام رده های مدیریتی در سلسله مراتب مدیریت در هر سازمانی، جزء لا ینفک انجام وظایف مدیریتی و اجرایی محسوب می شود. پس مسئولان و مدیران ارشد باید بسترهای لازم را به منظور توسعۀ همه مؤلفه های مربوط به مهارت های انسانی را در مدیران فراهم سازند.fa_IR
dc.format.extent335
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت تربیت وآموزش ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامیfa_IR
dc.subjectنیاز سنجیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectفرماندهان صفfa_IR
dc.subjectآموزشگاه علمی تخصصیfa_IR
dc.subjectناجاfa_IR
dc.titleنیازسنجی آموزشی فرماندهان صف آموزشگاه های علمی تخصصی ناجا ( مورد مطالعه آموزشگاه علمی تخصصی شهید بهشتی اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1396
dc.citation.issue40
dc.citation.spage101
dc.citation.epage120


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد