• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1396, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1396, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سینرگوژی در آموزش

    (ندگان)پدیدآور
    باقریان فر, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    440.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با روش تحلیلی و بررسی اسنادی به دنبال این است که رویکرد سینرگوژی در آموزش را بررسی نماید. آموزش یک مفهوم پیچیده و بخشی از زندگی ماست. آموزش شامل تغییر باورها و عادات یک یادگیرنده و تشویق یادگیرندگان به یادگیری مطالب برای هدف های خاص است. امروزه رویکرد آموزش از مدرس محور بودن به‌سوی یادگیرنده محور بودن در حرکت است، به‌طوری مدرس، نقش تسهیل کننده یادگیری را در آموزش بر عهده دارد. سینرگوژی به‌عنوان رویکردی جدید در آموزش یادگیرندگان است که با استفاده از روش یادگیری مشارکتی، یادگیری را برای فراگیران تسهیل می کند و از این طریق هم افزایی در یادگیری را افزایش می دهد. یافته های حاصل از بررسی اسناد نشان داد کلاس درس در رویکرد سینرگوژی به میزان قابل ملاحظه و قابل توجهی در تمامی زمینه ها فعال و باانگیزه بوده و مدرسان در اکثر فعالیت ها به یادگیرنده ها کمک می نمایند. همچنین مسئولیت یادگیری را بر دوش یادگیرندگان قرار می دهد. در نهایت، این رویکرد، یک جایگزین مناسب برای رویکردهای پداگوژی و آندراگوژی جهت نقاط ضعف هر دو است و محدودیت های هیچ کدام را ندارد و باعث خواهد شد که یادگیرنده ها در ارزشیابی های بین‌المللی و داخلی، عملکرد و رشد بهتری داشته باشند.
    کلید واژگان
    آموزش
    پداگوژی
    آندراگوژی
    سینرگوژی
    یادگیری مشارکتی

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_13061.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396549

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب