• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1394, شماره 29
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1394, شماره 29
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأملی بر نظریه آموزشی انسانگرایانه و دلالتهای آن بر عناصر چهارگانه برنامه درسی،معلم، دانش آموز و محیط آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    علی گرمابی, حسنابراهیمی قوام, صغری
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    82.17کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده متغیرهای گوناگونی در فرایند آموزش و تدریس دخالت دارند که این متغیرها به طور عمده شامل معلم، یادگیرنده، برنامه درسی و محیط آموزشی می باشند(شعبانی،1382). گوناگونی متغیرها و موضع گیری های متفاوت در خصوص ویژگی های آن ها نشان از دشواری و پیچیدگی فرایند آموزش و تدریس می باشد. ارائه راهنمای عملی مناسب برای این فرایند مستلزم تبیین بهتر ویژگی ها و ماهیت هر کدام از عناصر چهارگانه می باشد که نظریه های آموزشی جهت تحقق آن می کوشند.دراین مقاله نظریه آموزشی انسانگرایانه با روش مطالعه کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفته است و مطالعه نشان داد که نظریه آموزشی انسانگرایانه ریشه در مکتب فلسفی اگزیستانسیالیسم و مکتب رواشناسی انسانگرایانه داشته است و براساس آن نظریه هر کدام از عناصر چهارگانه موقعیت آموزشی دارای ویژگی های خاصی هستند که هرکدام به تفکیک تبیین گردیده اند و موضوع دیگر اینکه از بین 4 عنصر، یادگیرنده در موقعیت آموزشی انسانگرایانه عنصر کلیدی محسوب می شود و کانون توجه نظریه یادگیرنده بوده که براساس آن وظایف معلم، برنامه درسی و محیط آموزشی تعیین ماهیت می گردند.
    کلید واژگان
    نظریه آموزشی
    انسانگرایانه

    شماره نشریه
    29
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_13019.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396507

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب