• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1393, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1393, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش و تاثیر عوامل مرتبط با ارتقای کیفیت دوره های آموزشی

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی بالادهی, سیدمهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    183.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کیفیت دوره های آموزشی از جمله دغدغه هایی است که همیشه سازمان ها برای دستیبابی به آن تلاش می کنند. ارتقای مستمر کیفیت آموزش مستلزم استفاده از ارزیابی آموزشی است. این مطالعه به بررسی تاثیرگذاری عوامل مرتبط با ارتقای کیفیت دوره‌های آموزشی درفرماندهی انتظامی استان مازندران می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، ازنظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دوره عالی فرماندهی انتظامی استان مازندران تشکیل می‌دهند که از این میان 52 نفر به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن توسط تعدادی از اساتید و صاحب نظران مورد تائید قرار گرفت. پایایی سوالات با استفاده از آلفای کرانباخ 0.84 مورد سنجش و تایید قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها، با توجه به موضوع پژوهش و فرضیه های مطرح شده از روش‌های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون تک متغیره استفاده شده است. نتایج حاصله نشان داد که بین سه عامل انسانی، پشتیبانی و مدیریتی با کیفیت دوره های آموزشی رابطه معنی‌داری وجود دارد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که در سه عامل تاثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزشی، عامل انسانی با میانگین 3، دارای بیش ترین مقدار و عامل پشتیبانی با میانگین 40/1 دارای کم ترین مقدار بوده است. روش ها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، ازنظر روش گردآوری داده‌ها توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق را فراگیران دوره عالی فرماندهی انتظامی استان مازندران تشکیل می‌دهند که از این میان 52 نفر به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن توسط تعدادی از اساتید و صاحب نظران مورد تائید قرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل داده ها، با توجه به موضوع پژوهش و فرضیه های مطرح شده از روش‌های آماری ضریب همبستگی و رگرسیون تک متغیره استفاده شده است. یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از آن است که در سه عامل تاثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزشی، عامل انسانی با میانگین 3، دارای بیش ترین مقدار و عامل پشتیبانی با میانگین 40/1 دارای کم ترین مقدار بوده است. نتیجه گیری: نتایج حاصله نشان داد که بین سه عامل انسانی، پشتیبانی و مدیریتی با کیفیت دوره های آموزشی رابطه معنی‌داری وجود دارد.
    کلید واژگان
    ارتقای کیفیت
    دوره آموزشی
    عامل انسانی
    عامل پشتیبانی
    عامل مدیریتی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا
    سازمان پدید آورنده
    درون سازمانی

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_13006.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396494

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب