بررسی نقش و تاثیر عوامل مرتبط با ارتقای کیفیت دوره های آموزشی
(ندگان)پدیدآور
احمدی بالادهی, سیدمهدی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
کیفیت دوره های آموزشی از جمله دغدغه هایی است که همیشه سازمان ها برای دستیبابی به آن تلاش می کنند. ارتقای مستمر کیفیت آموزش مستلزم استفاده از ارزیابی آموزشی است. این مطالعه به بررسی تاثیرگذاری عوامل مرتبط با ارتقای کیفیت دورههای آموزشی درفرماندهی انتظامی استان مازندران می پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، ازنظر روش گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دوره عالی فرماندهی انتظامی استان مازندران تشکیل میدهند که از این میان 52 نفر به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن توسط تعدادی از اساتید و صاحب نظران مورد تائید قرار گرفت. پایایی سوالات با استفاده از آلفای کرانباخ 0.84 مورد سنجش و تایید قرارگرفت. برای تجزیه و تحلیل داده ها، با توجه به موضوع پژوهش و فرضیه های مطرح شده از روشهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون تک متغیره استفاده شده است. نتایج حاصله نشان داد که بین سه عامل انسانی، پشتیبانی و مدیریتی با کیفیت دوره های آموزشی رابطه معنیداری وجود دارد. یافته های تحقیق حاکی از آن است که در سه عامل تاثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزشی، عامل انسانی با میانگین 3، دارای بیش ترین مقدار و عامل پشتیبانی با میانگین 40/1 دارای کم ترین مقدار بوده است.
روش ها: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی، ازنظر روش گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق را فراگیران دوره عالی فرماندهی انتظامی استان مازندران تشکیل میدهند که از این میان 52 نفر به عنوان حجم نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شدهاند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده که روایی و پایایی آن توسط تعدادی از اساتید و صاحب نظران مورد تائید قرار گرفت.برای تجزیه و تحلیل داده ها، با توجه به موضوع پژوهش و فرضیه های مطرح شده از روشهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون تک متغیره استفاده شده است. 
یافته ها: یافته های تحقیق حاکی از آن است که در سه عامل تاثیرگذار بر کیفیت دوره های آموزشی، عامل انسانی با میانگین 3، دارای بیش ترین مقدار و عامل پشتیبانی با میانگین 40/1 دارای کم ترین مقدار بوده است. 
نتیجه گیری: نتایج حاصله نشان داد که بین سه عامل انسانی، پشتیبانی و مدیریتی با کیفیت دوره های آموزشی رابطه معنیداری وجود دارد.
کلید واژگان
ارتقای کیفیتدوره آموزشی
عامل انسانی
عامل پشتیبانی
عامل مدیریتی
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01



