ارزیابی واکنش فراگیران نسبت به اجرای دوره های آموزشی تخصصی- تکمیلی در فرماندهی انتظامی بوشهر
(ندگان)پدیدآور
جعفری, محمد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران عرصه آموزش اولین گام از فرآیند ارزشیابی آموزشی می تواند، به ارزیابی واکنش فراگیران نسبت به کیفیت اجرای دوره های آموزشی ارایه شده در سازمان ها مربوط گردد. بر این اساس، هدف اصلی این تحقیق بررسی واکنش فراگیران نسبت به چگونگی و نحوی اجرای دوره های تخصصی- تکمیلی در فرماندهی انتظامی استان بوشهر است.
 مواد و روش: 
این پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی است که به صورت توصیفی- تحلیلی و از طریق پیمایش مترصد ارزیابی واکنش فراگیران نسبت به چگونگی اجرای دوره های تخصصی- تکمیلی در فرماندهی انتظامی استان بوشهر است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه شرکت کنندگان در دوره های آموزشی بوشهر به تعداد 170 نفر و حجم نمونه 113 آزمون شونده که در سال 1392 از این دوره ها استفاده نموده اند، تشکیل می دهد. ابزار سنجش پرسشنامه ای محقق ساخته با مقیاس 5 گزینه ای لیکرت در قالب20 سوال بسته و یک سوال باز است. برای ایجاد اعتبار در سازه سوالات از روایی محتوا و برای ایجاد اعتماد از ضریب آلفای کرونباخ با مقدار 931/. استفاده شده است. با توجه به نرمال بودن توزیع داده ها (نتیجه آزمون کولموگروف- اسمیرنف)، برای ارزیابی واکنش فراگیران نسبت به چگونگی اجرای دوره های تخصصی-تکمیلی، از آزمون میانگین یک جامعه استفاده گردیده است. 
یافته های پژوهش: نتایج ارزیابی و تحلیل استنباطی تحقیق مبین آن است که، واکنش فراگیران نسبت به چگونگی برگزاری دوره های آموزشی، نحوی بازخوردگیری، تجهیزات آموزشی، شرایط کلاسی و سایر شاخص های ارایه شده در پژوهش در حد نسبتا مطلوبی قرار دارد هر چند با توجه به امکانات قابل توجه سازمانی تا دستیابی به شرایط ایده آل آموزشی فاصله زیادی وجود دارد.
کلید واژگان
کلید واژه ها: ارزیابیواکنش
فراگیران
دوره های تخصصی-تکمیلی
فرماندهی انتظامی بوشهر
شماره نشریه
27تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01



