نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی رستمی نژاد, محمدfa_IR
dc.contributor.authorوحدانی اسدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorایزی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorروحانی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:10:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:10:01Z
dc.date.available1399-07-09T11:10:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:10:01Z
dc.date.issued2014-03-21en_US
dc.date.issued1393-01-01fa_IR
dc.identifier.citationعلی رستمی نژاد, محمد, وحدانی اسدی, محمدرضا, ایزی, مریم, روحانی, زهرا. (1393). مدیریت آسیب‌های تلفن همراه در مدرسه: درنگی بر کارکردهای مثبت و منفی آن. فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1393(25), 61-76.fa_IR
dc.identifier.issn2382-96137
dc.identifier.urihttp://mape.jrl.police.ir/article_12993.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396481
dc.description.abstractدر طول دهه گذشته دسته های گوناگونی از تکنولوژی ارتباطی، کانالهای ارتباطی میان فردی بسیار متنوعی را در اختیار جوانان قرار داده است، یکی از پدیدهایی که در اواخر قرن بیستم زندگی بشر را دگرگون کرده تلفن همراه است. تلفن همراه تأثیرات فردی و اجتماعی متنوعی به همراه داشته است. هدف از پژوهش حاضر بررسی کارکردهای تلفن همراه در نظام تعلیم و تربیت است. بدین منظور 470 نفر از دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه استان خراسان شمالی با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته کارکردهای تلفن همراه (انگلس و هیدالگو و مندز، 2005) را تکمیل کردند. تحلیل داده ها به کمک تحلیل واریانس، آزمون تی و فریدمن صورت گرفت. نتایج، گویای آن بود که تمامی کارکردهای تلفن همراه در میان دانش‌آموزان متوسطه استان خراسان شمالی در سطح بالایی قرار دارد.کارکرد مثبت اخلاقی با بالاترین میانگین، بعد از آن وابستگی و اعتیاد و کارکرد منفی اخلاقی به طور مساوی در رتبه دوم قرار دارند. نتایج گویای آن است که به لحاظ جنسیت، تفاوت میانگین وابستگی و اعتیاد به تلفن همراه، محدودیت اجتماعی، کارکرد منفی تحصیلی و کارکرد منفی اخلاقی دختران با میانگین بالاتر، از لحاظ آماری معنادار است. نتایج نشان داد که بین رتبه هر یک از کارکردها تفاوت معنی داری وجود دارد و کارکرد مثبت اخلاقی از بیش‌ترین مقدار برخوردار است.fa_IR
dc.format.extent201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت تربیت وآموزش ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامیfa_IR
dc.subjectتلفن همراهfa_IR
dc.subjectکارکردهای مثبتfa_IR
dc.subjectکارکردهای منفیfa_IR
dc.subjectیادگیری مبتنی بر تلفن همراهfa_IR
dc.titleمدیریت آسیب‌های تلفن همراه در مدرسه: درنگی بر کارکردهای مثبت و منفی آنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد یار دانشگاه بجنوردfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد تکنولوژی آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت ورزشیfa_IR
dc.citation.volume1393
dc.citation.issue25
dc.citation.spage61
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد