| dc.contributor.author | علی  رستمی نژاد, محمد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | وحدانی اسدی, محمدرضا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ایزی, مریم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | روحانی, زهرا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:10:01Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:10:01Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T11:10:01Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T11:10:01Z |  | 
| dc.date.issued | 2014-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1393-01-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | علی  رستمی نژاد, محمد, وحدانی اسدی, محمدرضا, ایزی, مریم, روحانی, زهرا. (1393). مدیریت آسیبهای تلفن همراه در مدرسه: درنگی بر کارکردهای مثبت و منفی آن. فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1393(25), 61-76. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2382-96137 |  | 
| dc.identifier.uri | http://mape.jrl.police.ir/article_12993.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396481 |  | 
| dc.description.abstract | در طول دهه گذشته دسته های گوناگونی از تکنولوژی ارتباطی، کانالهای ارتباطی میان فردی بسیار متنوعی را در اختیار جوانان قرار داده است، یکی از پدیدهایی که در اواخر قرن بیستم زندگی بشر را دگرگون کرده تلفن همراه است. تلفن همراه تأثیرات فردی و اجتماعی متنوعی به همراه داشته است. هدف از پژوهش حاضر بررسی کارکردهای تلفن همراه در نظام تعلیم و تربیت است. بدین منظور 470 نفر از دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه استان خراسان شمالی با روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته کارکردهای تلفن همراه (انگلس و هیدالگو و مندز، 2005) را تکمیل کردند. تحلیل داده ها به کمک تحلیل واریانس، آزمون تی و فریدمن صورت گرفت. نتایج، گویای آن بود که تمامی کارکردهای تلفن همراه در میان دانشآموزان متوسطه استان خراسان شمالی در سطح بالایی قرار دارد.کارکرد مثبت اخلاقی با بالاترین میانگین، بعد از آن وابستگی و اعتیاد و کارکرد منفی اخلاقی به طور مساوی در رتبه دوم قرار دارند. نتایج گویای آن است که به لحاظ جنسیت، تفاوت میانگین وابستگی و اعتیاد به تلفن همراه، محدودیت اجتماعی، کارکرد منفی تحصیلی و کارکرد منفی اخلاقی دختران با میانگین بالاتر، از لحاظ آماری معنادار است. نتایج نشان داد که بین رتبه هر یک از کارکردها تفاوت معنی داری وجود دارد و کارکرد مثبت اخلاقی از بیشترین مقدار برخوردار است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 201 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | معاونت تربیت وآموزش ناجا | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی | fa_IR | 
| dc.subject | تلفن همراه | fa_IR | 
| dc.subject | کارکردهای مثبت | fa_IR | 
| dc.subject | کارکردهای منفی | fa_IR | 
| dc.subject | یادگیری مبتنی بر تلفن همراه | fa_IR | 
| dc.title | مدیریت آسیبهای تلفن همراه در مدرسه: درنگی بر کارکردهای مثبت و منفی آن | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | استاد یار دانشگاه بجنورد | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 1393 |  | 
| dc.citation.issue | 25 |  | 
| dc.citation.spage | 61 |  | 
| dc.citation.epage | 76 |  |