شبیه سازهای آموزشی و نقش آن در آموزش نیروهای انتظامی
(ندگان)پدیدآور
مقامی, حمیدرضانیلی, محمدرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
همانند سایر شیوههای آموزشی کلاسهای حضوری دارای محدودیتهای میباشد. حرکت از آموزش سنتی به سمت یادگیری موقعیتی شرایط جدیدی را برای آموزش واقعی فراهم کرده است (لانس، 2006). این دیدگاه که شیوههای سنتی دارای محدودیت در استفاده از تجارب واقعی هستند، ما را به سمت شبیهسازیهای آموزشی سوق میدهد. با توجه به افزایش پیچیدگیهای سیستمهای جدید، آموزش نیروی انسانی برای بهینهسازی استفاده از ظرفیتهای موجود نیز دشوارتر خواهد بود. نیروهای انتظامی هزینه زیادی برای تمرین سربازان در شرایط طبیعی میکنند. اما شاید بهترین تمرین برای آشنایی و آماده سازی یک سرباز، استفاده از شبیه ساز محیط جنگی باشد. با توجه به رویکرد، آموزش نیروی انتظامی امکان تجربه واقعی این شغل را فراهم کرده است. ایفای نقش فرماندهی پلیس در شهرها در خط مقدم جرم و جنایت، تماسهای اضطراری، گشتزنیهای شبانهروزی در سطح شهر، در جهت حفظ امنیت و آسایش عموم از مهمترین اهداف شبیه سازی انتظامی است.
هدف از این تحقیق آشنایی با شبیه سازها به عنوان سیستمی جدید در عرصه آموزش میباشد. این هدف از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه با تغییرات سریع صنعت و تجهیزات صنعتی، احتیاج به روالهای پیوسته آموزش و ارتقاء منابع انسانی وجود دارد تا این نیروها همواره بتوانند همراه با تغییرات سیستمی توانمندیهای خود را ارتقاء دهند. از سوی دیگر با افزایش پیچیدگیهای سیستم، پیچیدگیهای آموزش نیز افزایش مییابد به این معنا که در چنین سیستمهایی اکتفا به روشهای سنتی کافی نبوده و نیازمند ابزارهای جدید آموزش و فناوریهای جدید آموزشی هستیم. سؤال اصلی این تحقیق این است که نقش شبیهسازها در فرایند آموزش چیست؟ و آیا میتوان شبیه سازی آموزشی را به عنوان یک راه حل پیشنهاد داد؟
کلید واژگان
شبیه سازیهاسیستم آموزشی
آموزش انتظامی و شبیه سازیهای انتظامی
شماره نشریه
17تاریخ نشر
2012-03-201391-01-01




