نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمقامی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنیلی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:09:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:09:53Z
dc.date.available1399-07-09T11:09:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:09:53Z
dc.date.issued2012-03-20en_US
dc.date.issued1391-01-01fa_IR
dc.identifier.citationمقامی, حمیدرضا, نیلی, محمدرضا. (1391). شبیه سازهای آموزشی و نقش آن در آموزش نیروهای انتظامی. فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی, 1391(17), 19-34.fa_IR
dc.identifier.issn2382-96137
dc.identifier.urihttp://mape.jrl.police.ir/article_12947.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396435
dc.description.abstractهمانند سایر شیوه‏های آموزشی کلاس‏های حضوری دارای محدودیت‏های می‏باشد. حرکت از آموزش سنتی به سمت یادگیری موقعیتی شرایط جدیدی را برای آموزش واقعی فراهم کرده است (لانس، 2006). این دیدگاه که شیوه‏های سنتی دارای محدودیت در استفاده از تجارب واقعی هستند، ما را به سمت شبیه‏سازی‏های آموزشی سوق می‏دهد. با توجه به افزایش پیچیدگی‏های سیستم‏های جدید، آموزش نیروی انسانی برای بهینه‏سازی استفاده از ظرفیت‏های موجود نیز دشوارتر خواهد بود. نیروهای انتظامی هزینه زیادی برای تمرین سربازان در شرایط طبیعی می‏کنند. اما شاید بهترین تمرین برای آشنایی و آماده سازی یک سرباز، استفاده از شبیه ساز محیط جنگی باشد. با توجه به رویکرد، آموزش نیروی انتظامی امکان تجربه واقعی این شغل را فراهم کرده است. ایفای نقش فرماندهی پلیس در شهرها در خط مقدم جرم و جنایت، تماس‏های اضطراری، گشت‏زنی‏های شبانه‏روزی در سطح شهر، در جهت حفظ امنیت و آسایش عموم از مهم‏ترین اهداف شبیه سازی انتظامی است. هدف از این تحقیق آشنایی با شبیه سازها به عنوان سیستمی جدید در عرصه آموزش می‏باشد. این هدف از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه با تغییرات سریع صنعت و تجهیزات صنعتی، احتیاج به روال‏های پیوسته آموزش و ارتقاء منابع انسانی وجود دارد تا این نیروها همواره بتوانند همراه با تغییرات سیستمی توانمندی‏های خود را ارتقاء دهند. از سوی دیگر با افزایش پیچیدگی‏های سیستم، پیچیدگی‏های آموزش نیز افزایش می‏یابد به این معنا که در چنین سیستم‏هایی اکتفا به روش‏های سنتی کافی نبوده و نیازمند ابزارهای جدید آموزش و فناوری‏های جدید آموزشی هستیم. سؤال اصلی این تحقیق این است که نقش شبیه‏سازها در فرایند آموزش چیست؟ و آیا می‏توان شبیه سازی آموزشی را به عنوان یک راه حل پیشنهاد داد؟fa_IR
dc.format.extent177
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت تربیت وآموزش ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامیfa_IR
dc.subjectشبیه سازی‏هاfa_IR
dc.subjectسیستم آموزشیfa_IR
dc.subjectآموزش انتظامی و شبیه‏ سازی‏های انتظامیfa_IR
dc.titleشبیه سازهای آموزشی و نقش آن در آموزش نیروهای انتظامیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1391
dc.citation.issue17
dc.citation.spage19
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد