ارزیابی اثربخشی بیرونی برنامه درسی آموزش درجهداری رسته انتظامی ناجا
(ندگان)پدیدآور
ترک زاده, جعفرمجیدی, عبداللهنورمحمدی, هادینوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: این تحقیق در پی پاسخ به این سئوال اساسی بوده است که برنامه درسی (تفصیلی) آزمونشده رسته انتظامی در مراکز آموزش درجهداری، تا چه حد در توانمندسازی فراگیران این مراکز، در اجرای مأموریتهای محوله مؤثر بوده است؟
مواد و روشها: در این راستا اثربخشی بیرونی برنامه درسی مذکور در سطوح سوم و چهارم الگوی ارزشیابی آموزشی کرکپاتریک سنجیده شده است. این تحقیق از نوع توصیفی است که به شیوه پیمایشی انجام شده است. ابزار گردآوری دادهها، دو پرسشنامه محققساخته با طیف لیکرت است که توسط نمونهای از فراگیران درجهداری رسته انتظامی و فرماندهان بلافصل آنها تکمیل گردیده است. جامعه آماری تحقیق متشکل از فراگیران درجهداری (592=N) و فرماندهان بلافصل آنان (63=N) است. ازگروه اول بر اساس جدول کرجسی و مورگان یک نمونه 071 نفری انتخاب شد و از گروه دوم به صورت تمام شماری پرسشگری شده است.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که برنامه تفصیلی دوره آموزشی فراگیران درجهداری در ابعاد توسعه دانش، مهارت و نگرش، تسهیل انطباق در محیط کار و تسهیل یادگیری در محیط کار از کفایت مطلوب برخوردار نبوده است ولی ازحداقل کفایت لازم برخورداربوده است.
کلید واژگان
برنامهریزی درسیاثربخشی آموزشی
برنامه درسی (تفصیلی)
رسته انتظامی
مرکز آموزش درجهداری
اثربخشی بیرونی
آموزش کارکنان پلیس
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2009-12-221388-10-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامیسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه شیرازعضو هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
کارشناس ارشد فرماندهی و مدیریت انتظامی
شاپا
1735-95702645-3371




