شناسایی عوامل مؤثر بر استعدادهای فرماندهی و مدیریتی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین
(ندگان)پدیدآور
بختیاری, حسننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله با هدف دستیابی به الگوی شناسایی استعدادهای فرماندهی و مدیریتی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین نوشته شده است. پژوهش از نظر هدف، کاربردی، و از نظر روشتوصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق شامل 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین بود که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس و بر اساس جدول مورگان، حجم نمونه مورد نیاز برابر با 168 نفر به دست آمد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته است که روایی آن از طریق روایی محتوایی و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ عدد 87 / 0 به دست آمد. بر اساس یافته های تحقیق الگوی شناسایی استعدادهای فرماندهی و مدیریتی در ناجا دارای چهار بعد شایستگی های عمومی، شایستگی های تخصصی، ویژگیهای روانشناختی و تواناییهای مدیریتی است. با فرض اینکه هر یک از کارکنان ناجا دارای شایستگ یهای عمومی و تخصصی هستند که در مشاغل انتظامی خدمت م یکنند، تمرکز تعیین شاخصها بر دو بعد ویژگیهای روانشناختی و تواناییهای فرماندهی و مدیریتی قرار گرفت. ویژگیهای روانشناختی در بر گیرنده شاخصهای اعتماد به نفس، هوش هیجانی، انگیزش، احساس مسئولیت و احساس توانمندی و تواناییهای مدیریتی شامل توانایی نفوذ، کمک به رشد دیگران، مسئولیت پذیری، توانایی اقناع دیگران و توانایی تصمی مگیری است. یافته های تحقیق نشان م یدهد حدود 3 درصد )با میانگین 0.4 تا 5( از دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی دارای استعدادهای ممتاز فرماندهی و مدیریتی و 43 درصد )با میانگین 4 تا 4.49 ( نیز دارای استعدادهای برتر در حوزه فرماندهی و مدیریت بوده اند.
کلید واژگان
استعداددانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
عوامل مؤثر بر استعداد دانشجویان
فرماندهی و مدیریت دانشجویان دانشگاه امین
استعدادهای برتر دانشجویان دانشگاه امین
شماره نشریه
44تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01
ناشر
بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration
سازمان پدید آورنده
درون سازمانیشاپا
2383-4463Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی رابطة بین سبک هویتی دانشجویان با شادی و ارائة راهکارهای عملی برای ارتقای شادی دانشجویان (مطالعه موردی: دانشجویان پردیس قم دانشگاه تهران)
خنیفر, حسین؛ بردبار, حامد؛ فروغی قمی, فریبا (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها, 2012-03-20)هدف از انجام این پژوهش، بررسی رابطة بین سبک هویت افراد با شادی آنان بوده است. روش: روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع ...
-
ساخت و اعتباریابی پرسشنامۀ تجربه زیسته تفکر انتقادی دانشجویان: مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
کاشف, اسماعیل؛ فراستخواه, مقصود؛ قاسمی, وحید؛ محمدی نایینی, مژگان (دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2025-09-23)این مقاله بخش کمّی از نتایج یک پژوهش ترکیبی است که به روش اکتشافی متوالی (کیفی – کمّی) انجام شده است. هدف از تحقیق بررسی تجربۀزیستۀ دانشجویان در تفکر انتقادی در دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال تحصیلی ...
-
نیازهای دانشجویان نوورود پرستاری برای حرفهای شدن؛ تبیین تجارب دانشجویان و دانش آموختگان
حیدری, سارا؛ نامجو, زهرا؛ آنتیک چی, مهناز؛ عسکری زمان, مهدی؛ بخشی, فاطمه (دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد, 2025-02-01)مقدمه: دانشجویان نوورود پرستاری برای گذار به حرفهای شدن، نیازهای آموزشی متنوعی دارند که باید شناسایی و برآورده شوند. این مطالعه با بررسی تجارب دانشآموختگان و دانشجویان سال چهارم پرستاری، به شناسایی این نیازها پرداخته تا ...