جایگاه رسانههای جمعی در سیاستگذاری مبارزه با فساد،توصیهها و راهکارهای سیاستی
(ندگان)پدیدآور
آرایی, وحیدنجف پور, شعباناحمدی گرجی, حسینعلینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اینکه رسانهها با انعکاس اخبار گوناگون در خصوص فساد میتوانند گام بزرگی در برجستهسازی این پدیده شوم بردارند و این اقدام رسانهها میتواند توجهات مردم و مسئولان را متوجه مسائل این حوزه کند و در صورت نیاز برای سیاستگذاری مورد توجه قرار گیرد و هم چنین به دلیل اینکه مقامات و مسئولان دستگاههای مبارزه با فساد، خواهان همکاری و مشارکت بیشتر رسانههای جمعی در زمینه مبارزه با فساد هستند، مقاله پیشرو با پاسخگویی به این سؤال که: "نقش و جایگاه رسانه-های جمعی در سیاستگذاری مبازره با فساد چیست و چگونه میتوان آنها را در این امر توانمند ساخت؟"به بررسی نقش و جایگاه رسانهها در سیاستگذاری مبارزه با فساد میپردازد. برای این منظور در ابتدا به تبیین نقش و تأثیرات حضور رسانههای جمعی در زمینه مبارزه با فساد می پردازد و در نهایت راهکارهای عملی در جهت توانمندسازی رسانهها در مبارزه با فساد عرضه می کند. اطلاعات مورد نظر به شیوه کتابخانهای و با بررسی اسناد و مدارک در این خصوص جمعآوری شده است.
کلید واژگان
رسانههای جمعیفساد فراگیر
افکار عمومی
دسترسی به اطلاعات
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration
سازمان پدید آورنده
برون سازمانیبرون سازمانی
برون سازمانی




