سوءرفتار سازمانی و عوامل تأثیرگذار بر سوءرفتار کارکنان در سازمان
(ندگان)پدیدآور
میثم یوسفیعزیزی شمامی, مصطفیمحمدی جوزانی, زهرهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تا چند دهه قبل، پژوهشگران رفتار سازمانی بیشتر دربارة جنبه های مثبت رفتاری تحقیق می کردند. گرایشهای کاری، انگیزش، تولید و رهبری به عنوان حوزه های اصلی پژوهشهای رفتار سازمانی شناسایی شده است. ،در حالیکه از مسائلی همچون بی علاقگی، خرابکاریها ، سوءاستفاده ها، غیبت، دزدی و… و به طور کلی از سوءرفتارها غافل مانده بودند.این موارد به سلامت و آبروی مدیریت لطمه می زند و برای سازمان نیز مشکل آفرین است امّا برای فهم سوءرفتار یا انحرافات باید ماهیت کار را شناخت، واقعیات زندگی سازمانی و ناشناخته هایی را که ممکن است مدیریت با آن روبه رو شود را پیش بینی کرد. مدیران قبل از اجرای هر استراتژی برای کنترل رفتار، نیازمند درک و شناخت عوامل فردی و عوامل گروهی و عوامل سازمانی و عوامل هستن؛ لذا در این پژوهش، که از نوع توسعه ای، و روش آن پیمایشی و روش گردآوری اطلاعات نیز مطالعات کتابخانه ای است، پس از توصیف سوءرفتار سازمانی، الگوی جامع و مفهومی از عوامل تأثیر گذار بر سوءرفتار کارکنان عرضه و اجزای آن تشریح شده است.
کلید واژگان
سوءرفتار سازمانیعوامل تأثیرگذار برسوءرفتار
مدیریت اثر بخش سازمانی
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2012-06-211391-04-01
ناشر
بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration
سازمان پدید آورنده
برون سازمانیبرون سازمانی




