| dc.contributor.author | کشتی ارای, نرگس | fa_IR |
| dc.contributor.author | طاهری, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | رنجبر, مریم السادات | fa_IR |
| dc.contributor.author | گلستانی, سید هاشم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:43:41Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:43:41Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:43:41Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:43:41Z | |
| dc.date.issued | 2020-05-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-05-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-03-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کشتی ارای, نرگس, طاهری, فاطمه, رنجبر, مریم السادات, گلستانی, سید هاشم. (1399). واکاوی عناصر یادگیری برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 15(62), 0-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.7659 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_672402.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387509 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق بهمنظور تعیین الگوی طراحی برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ ، صورت گرفته است و واکاوی ابیات به روش کیفی هرمنوتیک انجامیافته از کلیه منابع چاپی و الکترونیکی در دسترس ، برای جمعآوری اطلاعات ، استفادهشده است . تجزیهوتحلیل دادهها ، با بهکارگیری نظام مقولهبندی قیاسی انجامشده و نتایج درزمینه اهداف ، منابع ، و راهبردهای یاددهی –یادگیری در قالب مقولههای محوری ، تقسیمبندی گردیده است . الگوی برنامه درسی شهودی ، برای تمام برنامه ریزان و دستاندرکاران تعلیم و تربیت کشور این امکان را فراهم میکند که با یک زاویه دید جدید ، اقدام به بازنگری جدی در عناصر برنامههای درسی کشور در تمام دورهها و از همه مهمتر دورههای تربیتمعلم و نیز دورههای ارشد ، دکترا و پسادکترا داشته باشند و از منابع غنی ادبی ،هنری و عرفانی بعنوان منابع درسی و راهگشا در امر تعلیم و تربیت استفاده کنند . تعلیم و تربیت ، با این فهم و ادراک به سمت کشف معانی فراعقلی در سایه دانش درونی بیمرز و انتها بهعنوان سرچشمه خطاناپذیر حقیقت خواهد رسید . این پژوهش تلاشی است در جهت ایجاد روزنهای به جهان شگفتانگیز تعلیم و تربیت شهودی . | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی شهودی | fa_IR |
| dc.subject | زیباشناسی | fa_IR |
| dc.subject | رموز و اصطلاحات عرفانی | fa_IR |
| dc.subject | دیوان حافظ | fa_IR |
| dc.title | واکاوی عناصر یادگیری برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی،دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 15 | |
| dc.citation.issue | 62 | |
| dc.citation.spage | 0 | |
| dc.citation.epage | 0 | |