واکاوی عناصر یادگیری برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ
(ندگان)پدیدآور
کشتی ارای, نرگسطاهری, فاطمهرنجبر, مریم الساداتگلستانی, سید هاشم
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق بهمنظور تعیین الگوی طراحی برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ ، صورت گرفته است و واکاوی ابیات به روش کیفی هرمنوتیک انجامیافته از کلیه منابع چاپی و الکترونیکی در دسترس ، برای جمعآوری اطلاعات ، استفادهشده است . تجزیهوتحلیل دادهها ، با بهکارگیری نظام مقولهبندی قیاسی انجامشده و نتایج درزمینه اهداف ، منابع ، و راهبردهای یاددهی –یادگیری در قالب مقولههای محوری ، تقسیمبندی گردیده است . الگوی برنامه درسی شهودی ، برای تمام برنامه ریزان و دستاندرکاران تعلیم و تربیت کشور این امکان را فراهم میکند که با یک زاویه دید جدید ، اقدام به بازنگری جدی در عناصر برنامههای درسی کشور در تمام دورهها و از همه مهمتر دورههای تربیتمعلم و نیز دورههای ارشد ، دکترا و پسادکترا داشته باشند و از منابع غنی ادبی ،هنری و عرفانی بعنوان منابع درسی و راهگشا در امر تعلیم و تربیت استفاده کنند . تعلیم و تربیت ، با این فهم و ادراک به سمت کشف معانی فراعقلی در سایه دانش درونی بیمرز و انتها بهعنوان سرچشمه خطاناپذیر حقیقت خواهد رسید . این پژوهش تلاشی است در جهت ایجاد روزنهای به جهان شگفتانگیز تعلیم و تربیت شهودی .
کلید واژگان
برنامه درسی شهودیزیباشناسی
رموز و اصطلاحات عرفانی
دیوان حافظ
شماره نشریه
62تاریخ نشر
2020-05-211399-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایراندانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی،دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران.
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران.
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران.



