• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 15, شماره 62
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 15, شماره 62
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    واکاوی عناصر یادگیری برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ

    (ندگان)پدیدآور
    کشتی ارای, نرگسطاهری, فاطمهرنجبر, مریم الساداتگلستانی, سید هاشم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این تحقیق به‌منظور تعیین الگوی طراحی برنامه درسی شهودی مبتنی بر بررسی زیبا شناسانه دیوان حافظ ، صورت گرفته است و واکاوی ابیات به روش کیفی هرمنوتیک انجام‌یافته از کلیه منابع چاپی و الکترونیکی در دسترس ، برای جمع‌آوری اطلاعات ، استفاده‌شده است . تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ، با به‌کارگیری نظام مقوله‌بندی قیاسی انجام‌شده و نتایج درزمینه اهداف ، منابع ، و راهبردهای یاددهی –یادگیری در قالب مقوله‌های محوری ، تقسیم‌بندی گردیده است . الگوی برنامه درسی شهودی ، برای تمام برنامه ریزان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت کشور این امکان را فراهم می‌کند که با یک زاویه دید جدید ، اقدام به بازنگری جدی در عناصر برنامه‌های درسی کشور در تمام دوره‌ها و از همه مهمتر دوره‌های تربیت‌معلم و نیز دوره‌های ارشد ، دکترا و پسادکترا داشته باشند و از منابع غنی ادبی ،هنری و عرفانی بعنوان منابع درسی و راهگشا در امر تعلیم و تربیت استفاده کنند . تعلیم و تربیت ، با این فهم و ادراک به سمت کشف معانی فراعقلی در سایه دانش درونی بی‌مرز و انتها به‌عنوان سرچشمه خطاناپذیر حقیقت خواهد رسید . این پژوهش تلاشی است در جهت ایجاد روزنه‌ای به جهان شگفت‌انگیز تعلیم و تربیت شهودی .
    کلید واژگان
    برنامه درسی شهودی
    زیباشناسی
    رموز و اصطلاحات عرفانی
    دیوان حافظ

    شماره نشریه
    62
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
    دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی،دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران.
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران.
    دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران.

    شاپا
    1735.7659
    URI
    http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_672402.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387509

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب