| dc.contributor.author | زاهد, عادل | fa_IR |
| dc.contributor.author | کریمی یوسفی, سیده هایده | fa_IR |
| dc.contributor.author | معینی کیا, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:41:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:41:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:41:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:41:05Z | |
| dc.date.issued | 2015-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-05-05 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-02-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | زاهد, عادل, کریمی یوسفی, سیده هایده, معینی کیا, مهدی. (1394). رابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 9(4), 25-42. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1329 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1337 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536555.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386611 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1392-1391 میباشد. نمونه پژوهش شامل 360 دانشآموز میباشد که با توجه به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای از میان دانشآموزان مدارس ناحیه 1 و 2 شهر اردبیل انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای کیفیت زندگی کاری در مدرسه ویلیامز و باتن (1981)، خودکارآمدی موریس (2001) و اشتیاق به مدرسه فردریک، بلوم و پاریس (2004) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روشهای همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه دانشآموزان رابطه معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی توان پیشبینی اشتیاق به مدرسه دانشآموزان را داراست. این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانشآموزان دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 375 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت زندگی کاری در مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | خودکارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | اشتیاق به مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | دانشآموزان | fa_IR |
| dc.title | رابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 25 | |
| dc.citation.epage | 42 | |