نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزاهد, عادلfa_IR
dc.contributor.authorکریمی یوسفی, سیده هایدهfa_IR
dc.contributor.authorمعینی کیا, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:41:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:41:05Z
dc.date.available1399-07-09T10:41:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:41:05Z
dc.date.issued2015-12-22en_US
dc.date.issued1394-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-05en_US
dc.date.submitted1394-02-15fa_IR
dc.identifier.citationزاهد, عادل, کریمی یوسفی, سیده هایده, معینی کیا, مهدی. (1394). رابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دختر. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 9(4), 25-42.fa_IR
dc.identifier.issn2717-1329
dc.identifier.issn2717-1337
dc.identifier.urihttp://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536555.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386611
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1392-1391 می‌باشد. نمونه پژوهش شامل 360 دانش‌آموز می‌باشد که با توجه به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای از میان دانش‌آموزان مدارس ناحیه 1 و 2 شهر اردبیل انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های کیفیت زندگی کاری در مدرسه ویلیامز و باتن (1981)، خودکارآمدی موریس (2001) و اشتیاق به مدرسه فردریک، بلوم و پاریس (2004) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روش‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه دانش‌آموزان رابطه معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی توان پیش‌بینی اشتیاق به مدرسه دانش‌آموزان را داراست. این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانش‌آموزان دارد.fa_IR
dc.format.extent375
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectکیفیت زندگی کاری در مدرسهfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectاشتیاق به مدرسهfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزانfa_IR
dc.titleرابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue4
dc.citation.spage25
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد