• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دختر

    (ندگان)پدیدآور
    زاهد, عادلکریمی یوسفی, سیده هایدهمعینی کیا, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    375.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانش‌آموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1392-1391 می‌باشد. نمونه پژوهش شامل 360 دانش‌آموز می‌باشد که با توجه به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای از میان دانش‌آموزان مدارس ناحیه 1 و 2 شهر اردبیل انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه‌های کیفیت زندگی کاری در مدرسه ویلیامز و باتن (1981)، خودکارآمدی موریس (2001) و اشتیاق به مدرسه فردریک، بلوم و پاریس (2004) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روش‌های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه دانش‌آموزان رابطه معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی توان پیش‌بینی اشتیاق به مدرسه دانش‌آموزان را داراست. این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانش‌آموزان دارد.
    کلید واژگان
    کیفیت زندگی کاری در مدرسه
    خودکارآمدی
    اشتیاق به مدرسه
    دانش‌آموزان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
    کارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلی
    استادیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی

    شاپا
    2717-1329
    2717-1337
    URI
    http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536555.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386611

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب