رابطه کیفیت زندگی کاری و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر
(ندگان)پدیدآور
زاهد, عادلکریمی یوسفی, سیده هایدهمعینی کیا, مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه در بین دانشآموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی 1392-1391 میباشد. نمونه پژوهش شامل 360 دانشآموز میباشد که با توجه به روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای از میان دانشآموزان مدارس ناحیه 1 و 2 شهر اردبیل انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامههای کیفیت زندگی کاری در مدرسه ویلیامز و باتن (1981)، خودکارآمدی موریس (2001) و اشتیاق به مدرسه فردریک، بلوم و پاریس (2004) استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات، از روشهای همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیری استفاده شد. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی با اشتیاق به مدرسه دانشآموزان رابطه معناداری دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیری نشان داد که کیفیت زندگی کاری در مدرسه و خودکارآمدی توان پیشبینی اشتیاق به مدرسه دانشآموزان را داراست. این نتیجه تلویحات مهمی در زمینه آموزش و ارتقای بهداشت روانی دانشآموزان دارد.
کلید واژگان
کیفیت زندگی کاری در مدرسهخودکارآمدی
اشتیاق به مدرسه
دانشآموزان
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
دانشیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلیکارشناس ارشد مشاوره، دانشگاه محقق اردبیلی
استادیار علوم تربیتی، دانشگاه محقق اردبیلی
شاپا
2717-13292717-1337




