اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مطالعات اجتماعی با محوریت مولفه های آموزش شهروندی و آموزش صلح یونسکو
(ندگان)پدیدآور
گلشنی, مریممکی آل آقا, بدیع الزماناعتماداهری, علاالدیننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی مطالعات اجتماعی با محوریت مولفههای آموزش شهروندی و آموزش صلح یونسکو بوده است. روش تحقیق توصیفی ازنوع پیمایشی بود. جهت اعتبار سنجی، جامعه آماری در این بخش همه اساتید علوم تربیتی، برنامه ریزی درسی در دانشگاههای آزاد شهر تهران بوده اند. پرسشنامه تایید اعتبارشده بر روی 100 معلم دوره ابتدایی شهر تهران اجرا شد. روش نمونه گیری به صورت غیرتصادفی و از نوع زنجیره ای (گلوله برفی) بود. اعتبار سنجی دادهها با استفاده از ضریب توافق برای اعتبار سنجی برنامه درسی انجام شد. دادههای جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار Smart PLS تجزیه و تحلیل شد. برای محاسبه ضریب توافق کندال متخصصان، نسبت مجموع افرادی که گزینههای زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کرده بودند به کل متخصصین تقسیم شد. نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که عوامل شناسایی شده قابل قبول بوده و از روایی سازه لازم برخوردارند. همچنین بررسی نظرات متخصصان نشان داد مولفههای مطرح شده در الگوی برنامه درسی مطالعات اجتماعی با درجه بالایی از توافق همراه بوده است.
کلید واژگان
مطالعات اجتماعیآموزش شهروندی و آموزش صلح یونسکو
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
مدیریت.دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ایرانمدیریت،دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ایران
دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، ایران
شاپا
2717-13292717-1337




