نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدیوی, شهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:42Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:42Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:42Z
dc.date.issued2007-11-22en_US
dc.date.issued1386-09-01fa_IR
dc.date.submitted2007-02-21en_US
dc.date.submitted1385-12-02fa_IR
dc.identifier.citationخدیوی, شهناز. (1386). اضطراب استفاده از منابع کتابخانه‌ای و منابع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رابطه آن برخی عوامل جمعیت شناسی. علوم تربیتی, 14(3), 117-134. doi: 10.22055/edus.2007.15799fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2007.15799
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_15799.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386470
dc.description.abstractاضطراب کتابخانه‌ای یکی از موانع پیشرفت تحصیلی دانشجویان در دانشگاههای مختلف دنیا شناخته شده و در این زمینه پژوهش‌های متعددی صورت گرفته است. مقاله حاضر، نتیجه پژوهشی در همین زمینه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌باشد که بر روی نمونه‌ای شامل 280 نفر دانشجوی دختر و پسر انجام گرفته است. این افراد از دانشکده‌های هفت گانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به طور تصادفی انتخاب گردیدند. پرسشنامه‌ محقق ساخته دارای سه بخش بود که بخش اول آن بر اساس پرسشنامه اضطراب کتابخانه‌ای باستیک و دو بخش دیگر آن با مطابقت دادن با محیط فرهنگی دانشگاههای ایران تنظیم گردید. سؤالات بخش اضطراب منابع الکترونیک و سؤالات بخش آشنایی با کامپیوتر بر اساس سؤالات مورد نیاز محیط دانشگاهی ایران تهیه گردید. پرسشنامه اضطراب کتل نیز برای تعیین اضطراب کلی مورد استفاده قرار گرفت. پس از تجزیه و تحلیل پاسخ‌های دانشجویان با استفاده از نرم‌افزار spss، مشخص شد که میزان آشنایی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با منابع الکترونیک و میزان آشنایی آنها با کاربرد کامپیوتر پایین‌تر از حد معیار است، اما میزان اضطراب کتابخانه‌ای و منابع الکترونیک در میان آنها در حد معمول است. مواردی از قبیل سیستم کتابخانه، نقش عوامل دموگرافیک (مانند: سن، جنسیت) و ‌آشنایی قبلی با کامپیوتر در ارتباط با این موضوع نیز در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent360
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/edus.2007.15799
dc.subjectاضطراب کتابخانه‌ایfa_IR
dc.subjectاضطراب رایانه‌ای (کامپیوتر هراسی)fa_IR
dc.subjectاضطراب منابع الکترونیکfa_IR
dc.subjectدانشگاهfa_IR
dc.titleاضطراب استفاده از منابع کتابخانه‌ای و منابع الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رابطه آن برخی عوامل جمعیت شناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، دانشکده علوم ‌تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue3
dc.citation.spage117
dc.citation.epage134


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد