• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 24, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 24, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پژوهشی آمیخته در فرصت‌ها و تهدیدهای یادگیری الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی, بیژننادری, نادرتارین, حمدالهجعفری, حبیب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    763.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر تغییرات و تحولات شتابنده فناوری‌های الکترونیکی، آموزش عالی می‌بایست برای هماهنگ شدن و وفق دادن خود با تغییرات تکنولوژیکی در آموزش، به شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها، طراحی، راه‌اندازی و توسعه سیستم‌های یادگیری الکترونیکی اهتمام جدی نماید. از این رو، هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای یادگیری الکترونیکی در دانشگاه رازی کرمانشاه بود. روش‌شناسی پژوهش مبتنی بر رویکرد آمیخته به روش تشریحی بود. جامعه‌ی آماری شامل مدیران، اساتید و دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه (تمام دانشکده‌ها به جز دانشکده‌های کشاورزی و شیمی) درسال تحصیلی 95 – 1394 بود. تعداد 534 نفر به‌صورت تصادفی طبقه‌ای نسبی در بخش کمّی و تعداد 10 نفر به‌صورت هدفمند در بخش کیفی انتخاب شدند. دو ابزار پرسشنامه (خوشرنگ و همکاران، 1393) و مصاحبه برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شدند. ضریب پایایی پرسشنامه 89/0 a= به دست آمد. در تحلیل‌های کمّی از نرم‌افزار Spss19 و Amos22 و در تحلیل‌های کیفی از کدگذاری باز مصاحبه‌ها استفاده شد. نتایج کمّی نشان داد، مؤلفه‌ی هزینه– اثربخشی آموزشی مهم‌ترین فرصت و مؤلفه‌های ذهنی – عاطفی و ارتباطی استاد – دانشجو و تدریس - یادگیری به‌عنوان تهدیدهای یادگیری الکترونیکی شناخته شدند. در تحلیل‌های کیفی راهکارهای غلبه بر تهدیدها و موانع یادگیری الکترونیکی در سه مقوله‌ی اصلی سطح سازمانی، سطح آموزشی و سطح کاربران شناسایی شد.
    کلید واژگان
    یادگیری الکترونیکی
    فرصت‌ها و تهدیدها
    پژوهش آمیخته
    دانشگاه رازی کرمانشاه
    تکنولوژی آموزشی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    هیات علمی دانشگاه رازی
    هیات علمی دانشگاه رازی
    دانشجو
    هیات علمی

    شاپا
    8817-2008
    2588-672X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/edu.2018.20292.2047
    http://education.scu.ac.ir/article_13470.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386371

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب