نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorادیب, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorفتحی آذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorعزتی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:15Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:15Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-29en_US
dc.date.submitted1392-10-08fa_IR
dc.identifier.citationادیب, یوسف, فتحی آذر, اسکندر, عزتی, محمدرضا. (1393). تجارب معلمان پایه ششم ازاجرای برنامه ی درسی کار و فناوری. علوم تربیتی, 21(2), 183-206. doi: 10.22055/edu.2017.10474.1081fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/edu.2017.10474.1081
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_13817.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386325
dc.description.abstractاین پژوهش به مطالعه ی اجرای برنامه درسی کار و فناوری بر اساس تجارب معلمان در پایه ششم ابتدایی در اولین سال اجراختصاص یافته است. .مطالعه از نوع کیفی بوده و با استفاده از روش پدیدارشناسی انجام شده است. ابزار جمع آوری داده ها مصاحبه هایی نیمه سازمان یافته و تعداد شرکت کنندگان در مصاحبه 10 معلم پایه ی ششم ابتدایی در استان کرمانشاه از منطقه ی سنقر کلیایی بوده است. نمونه گیری به صورت هدفمند انجام و تا رسیدن به اشباع در داده ها ادامه پیدا کرد. داده های حاصل ازمصاحبه ها با استفاده از روش توصیه شده توسط اسمیت 1995 برای مطالعات پدیدار شناسانه تجزیه وتحلیل شد. برای تعیین صحت یافته ها نتایج این تحلیل به مصاحبه شوندگان برگردانده شد سپس تم هایاین مطالعه در سه خوشه استخراج و طبقه بندی شد.<br /> یافته های این تحقیق شامل 15 تم بود که 6 تم آن در خوشه ای به نام محدودیت ها شامل: زبان انگلیسی ، فقدان رایانه، پشتیبانی فنی، ابزار، راهنمای معلم و آموزش ضمن خدمت قرار گرفتند.در خوشه ای دیگری باعنوان ترجیحات 5 تم مشخص شد که عبارت از: فنا وری، تعدیل محتوا، توجه به گرایش دانش آموزان ، تلفیق و ارزشیابی تحصیلی. در خوشه ی سوم با عنوان ابتکارات 4 اقدم معلمان برای غلبه بر موانع و تدریس مؤثرتر برنامه درسی برجسته جلوه می کند شامل: استفاده از رایانه های شخصی، استفاده از امکانات مدارس متوسطه، برگزاری مسابقه و بکارگیری دانش آموزان در اداره کلاس.fa_IR
dc.format.extent220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/edu.2017.10474.1081
dc.subject"برنامه درسی"fa_IR
dc.subject"مطالعه ی پدیدار شناسانه"fa_IR
dc.subject" کار وفناوری"fa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی درسیfa_IR
dc.titleتجارب معلمان پایه ششم ازاجرای برنامه ی درسی کار و فناوریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای برنامه ریزی درسی و دانشیار دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره دکتریfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage183
dc.citation.epage206


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد