دوره 27, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان با تحلیل رفتگی تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان (یک همبستگی بنیادی) (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه طرحوارههای ناسازگار اولیه دانشآموزان با تحلیلرفتگی تحصیلی و اضطراب اجتماعی آنان انجام گرفت. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان رامسر و شاغل به تحصیل در سال ...
 
- 
ساخت و اعتباریابی آزمون شایستگیهای فناورانهی معلمان دورهی ابتدایی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)هدف پژوهش حاضر ساخت و اعتباریابی آزمون شایستگیهای فناورانه برای معلمان دورهی ابتدایی ابتدایی بود. بدین منظور پرسشنامه ای حاوی 69 ماده تهیه شد و بر روی 414 معلم دورهی ابتدایی شهر اهواز که به روش نمونهگیری خوشهای دو ...
 
- 
ارائه الگوی توسعه حرفهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس رویکرد ناب (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)هدف اصلی این پژوهش، ارائه الگوی توسعه حرفهای مدیران گروههای آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی ایران بر اساس رویکرد ناب است. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی انجامشده است. به همین منظور تعداد 20 نفر از خبرگان و ...
 
- 
تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)چکیده پژوهش حاضر باهدف آگاهی از تجارب و برداشت اعضای هیئتعلمی از مفهوم هویت حرفهای و تنوع موجود در تجارب آنان صورت گرفت. رویکرد پژوهش تفسیری و راهبرد انجام آن پدیدار نگاری و میدان تحقیق دانشگاه کردستان بود، روش ...
 
- 
تأثیر درسافزار با رویکرد یادگیری مبتنی بر مغز بر سطوح یادگیری شناختی دانشآموزان (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)این پژوهش با هدف تأثیر درسافزار طراحی شده بر اساس اصول یادگیری مبتنی بر مغز، بر یادگیری دانشآموزان دختر هنرستانی، در هر یک از سطوح شناختی بلوم، در درس برنامهنویسی کامپیوتر، انجام گرفت. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با ...
 
- 
موفقیت در کارراهه شغلی با آموزش نیروی انسانی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)هدف از انجام این پژوهش کاربردی، بررسی رابطهی بین اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت با موفقیت کارراهه شخصی در یکی از سازمانهای وابسته به وزارت نیرو است که با روش تحقیق آمیخته ( کمی - کیفی) بررسی گردید. در بخش کمی، از پرسشنامه ...
 
- 
جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی(مورد مطالعه: دروس جامعه شناسی و تاریخ نظام جدید دوره دوم متوسطه) (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)هدف این پژوهش بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی رسمی رشته علوم انسانی نظام جدید دوره دوم متوسطه بود. این پژوهش از نوع توصیفی و شامل تحلیل اسنادی و تحلیل محتوای آنتروپی شانون بود. واحد تحلیل محتوا؛ متن، تصاویر و فعالیت ...
 
- 
بازبینی مفهوم نمای بناهای شهری از دیدگاه کودکان 4-6 سال شهر و بررسی تأثیر آن به لحاظ سبکهای مختلف معماری (از کلاسیک تا معاصر) (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سبک های مختلف معماری از لحاظ مظاهر شهری و فرمی بر روی کودکان 4-6 سال جامعه می باشد و تحلیل این موضوع که کدام یک از این سبک ها در برقراری ارتباط موثر با آنها موفق تر خواهد بود.در این مقاله با ...
 
- 
رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی: یک مطالعه فراتحلیلی (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)چکیده پژوهشهای متعددی در حوزهی رابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی با کسب نتایج متفاوت و متناقض انجامیافته است. پژوهش حاضر با هدف ترکیب نتایج پژوهشهای متعدد این حوزه انجامگرفته است. روش مورداستفاده در این ...
 
- 
احیای تعلیم و تربیت برای رهایی بخشی انسان با نظر به دیدگاههای هورکهایمر و آدورنو (دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-06-21)در دنیای امروز تعلیم و تربیت در تحقق اهداف و نیز تعارض میان اهداف علمی و اخلاقی با چالشهایی روبرو است. رویکرد انتقادی با تمرکز بر وجود انسان و کنشگری وی، میتواند نظام تربیت را در بازگشت به اهداف جامع خویش یاری ...
 



