• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 27, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 27, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل کیفی تنوع تجارب اساتید دانشگاه از مفهوم هویت حرفه ای

    (ندگان)پدیدآور
    زبردست, امجدبهرامی, شبنمسلیمی, جمال
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    580.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده پژوهش حاضر باهدف آگاهی از تجارب و برداشت‌ اعضای هیئت‌علمی از مفهوم هویت حرفه‌ای و تنوع‌ موجود در تجارب آنان صورت گرفت. رویکرد پژوهش تفسیری و راهبرد انجام آن پدیدار نگاری و میدان تحقیق دانشگاه کردستان بود، روش نمونه‌گیری هدفمند بود و با رعایت حداکثر تنوع صورت گرفت. حجم نمونه با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته و با توجه به ملاک رسیدن به اشباع نظری به 14 نفر رسید. کدگذاری و تحلیل داده‌ها با روش کدگذاری هفت مرحله‌ای Sjöström & Dahlgren(2002) انجام شد. حاصل تحلیل داده‌ها، استخراج پنج طبقه توصیف از مفهوم هویت حرفه‌ای شامل: هویت حرفه‌ای به‌عنوان ((استقلال حرفه‌ای))، ((اخلاق‌مداری))، ((بدون مرز بودن))، ((آفرینش)) و ((تعامل حرفه‌ای)) بود که بیانگر تفاوت‌های کیفی برداشت اساتید از مفهوم هویت حرفه‌ای و نحوه ایفای نقش‌های حرفه‌ای چندگانه توسط آنان بود. لازم به ذکر است که هر یک از اساتید همه یا ابعادی از این هویت‌های حرفه‌ای را در خود داشتند یا به آن می‌اندیشیدند، اما آنچه برای فرد در بازه زمانی یا موقعیت یا زمینه خاص، در اولویت و درجه اهمیت بیشتری قرار داشت، هویت حرفه‌ای مسلط و غالب وی را تشکیل می‌داد.
    کلید واژگان
    کلیدواژه‌ها: هویت حرفه‌ای
    اعضای هیئت علمی
    پدیدارنگاری
    اساتید

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران
    دانشیار، دانشگاه کردستان، سنندج، ایران

    شاپا
    8817-2008
    2588-672X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/edus.2020.31722.2950
    http://education.scu.ac.ir/article_15672.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386462

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب