مرور دوره 8, شماره 14 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
ارزیابی کاریزمای اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده (مورد مطالعه: دانشجو-معلمان دانشگاه فرهنگیان)
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)هدف اصلی پژوهش، ارزیابی ویژگیهای کاریزماتیک اساتید و نقش آن در برنامهدرسی تجربهشده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود. این پژوهش از نظر روش و ماهیت گردآوری دادهها، توصیفی-همبستگی و جامعهآماری شامل کلیه دانشجویان مقطع ...
-
استعارۀ تربیتی سفر
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)یکی از اصلی ترین ویژگی های استعاره، ظرفیت استنباطی بسیار آن است که با تکیه بر آن می توان حوزه ای انتزاعی از دانش های بشری را در ظرفی عینی قرار داده و بازتعریف نمود. بر این اساس، هدف اصلی پژوهش حاضر، تبیین و تحلیل ...
-
آسیبشناسی تربیتی سطحینگری در مواجهه با نمادهای دینی
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر، آسیبشناسی سطحینگری در مواجهه با نمادهای دینی بود. شخصیتها، اعمال، اشیاء، مکانها و زمانهای خاص که نزد پیروان ادیان مختلف، مقدس شمرده میشود و بهنوعی با آداب و رسوم اجتماعی آنها پیوند خورده، نماد دینی ...
-
تحلیل و تبیین تاثیر مولفه های مدیریتی، ساختاری و نگرشی فرهنگ برتولید علوم انسانی در دانشگاه اسلامی: بررسی وضع موجود در دانشگاه پیام نور
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)حیات نظام های دانشگاهی در گرو خلق، تکامل و تحول علمی می باشد و ارتباط ناگسستنی علوم انسانی با عوامل فرهنگی، تولید این علوم را با پیچیدگی و دشواری همراه ساخته است. از این رو در پژوهش حاضر با روش آمیخته تاییدی به تحلیل و ...
-
تربیت سیاسی از منظر قرآن کریم با رویکرد تدبر سورهای
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر، بررسی تربیت سیاسی از منظر سورههای «محمد (ص)»، «فتح» و «حجرات» با رویکرد تدبر سورهای در قالب مبانی، اهداف، اصول و روشهابود. پژوهش از نوع کیفی و با استفاده از روش توصیفی ـ تحلیلی، به شیوه تحلیل محتوا انجام ...
-
تربیت معنوی و بایستههای معنویتگرایی در بینش، مَنِش و کُنِش رضوی (ع)
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر، تبیین رویکرد تربیتی امام رضا (ع) در عرصه معنویت دینی و بایسته های معنویت گرایی در نگرگاه ایشان بود. در این نوشتار ضمن تعریف مفاهیم نظری پژوهش (معنویت، معنویت دینی و تربیت معنوی)، نخست بنیادهای تربیت معنوی ...
-
ساخت و اصلاح شخصیت اخلاقی و عوامل مؤثر بر آن از دیدگاه شهید مطهری
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)اخلاق از جمله مهم ترین ابعاد شخصیت انسان و موضوع «شخصیت اخلاقی»، زیرشاخه ای از مباحث مطرح در روانشناسی اخلاق است. مسئله مهم از اینجا آغاز می گردد که آیا شخصیت اخلاقی، از قبل تولد شکل گرفته و بهصورت طبیعی در نهاد انسان ...
-
«مدرسه صالح» کانون تحقق حیات طیبه با تأکید بر جامعه محلی
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر تبیین روابط مدرسه صالح با جامعه محلی است. ازآنجاکه مدرسه صالح ـ که در سند تحول آموزش و پرورش به آن اشاره شده ـ مدرسهای برای تحقق حیات طیبه است، پژوهش حاضر سعی دارد با تبیین روابط مدرسه صالح و جامعه محلی، ...
-
نقش توحیدگرایی در تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبائی(ره)
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2020-03-20)هدف پژوهش حاضر بررسی نقش توحیدگرایی در تربیت اخلاقی بر اساس دیدگاه علامه طباطبائی(ره) بود. روش انجام پژوهش توصیفی ـ تحلیلی و جامعه آن مجلدات تفسیر المیزان بود که به شیوه تحلیل متن با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند مورد ...



