مرور دوره 3, شماره 5 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی و نقد چهارچوب نظری طرح کرامت در دورة دبستان
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-01-21)طرح کرامت یکی از تجربههای مهم در زمینة تربیت ارزشی در نظام تربیت رسمی و عمومی ایران است؛ باوجود این، تاکنون آنچنانکه باید و بهطور دقیق، دربارة آن مطالعه نشده است. در این مقاله، این تجربة مهم در تربیت اخلاقی واکاوی و ...
-
تأثیر اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد معنوی دانشآموزان دختر شهر اصفهان
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-01-21)این پژوهش با هدف بررسی تأثیر اجرای برنامة آموزش فلسفه به کودکان در رشد معنوی دانشآموزان دختر شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-94 انجام شده است. روش پژوهش از نوع شبهآزمایشی با پیشآزمون- پسآزمون و گروه گواه است. جامعة آماری ...
-
تبیین مفهوم"خواندن" در سطح دانشگاه: نقدی بر دیدگاه کریستوفر وینچ از منظر دیدگاه اسلامی عمل
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-01-21)مقاله حاضر با در نظر داشتن اهمیت خواندن به عنوان یکی از مهارتهای اساسی در نظام های آموزشی جهان، سعی در وضوح بخشی به آن دارد. روش مورد استفاده در این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد. در ابتدا مفهوم خواندن از دیدگاه وینچ ...
-
جایگاه زبان سکوت در تربیت دینی
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-01-21)دین اسلام با برخورداری از منابع غنی «قرآن و سنت» برنامة تربیتی همهجانبهای به جهانیان عرضه میکند. یکی از ابعادی که دین اسلام آن را بهخوبی تبیین میکند، «سکوت» است. پژوهش حاضر بر موضوع جایگاه زبان سکوت در تربیت متمرکز ...
-
مبانی انسانشناختی در اندیشههای علی صفایی حائری و اصول تربیتی ناظر بر آن
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2016-01-21)پژوهش حاضر درپی استخراج مبانی انسانشناختی و اصول تربیتی حاصل از آن براساس اندیشههای یکی از متفکران اسلامی معاصر، علی صفایی حائری، است. روشهای بهکاررفته در این تحقیق شامل «توصیف»، «تحلیل زبان فنی و رسمی» و «استنتاج» ...



