نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبساکی, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorمقدسی, جعفرfa_IR
dc.contributor.authorنجات, محمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorبرغانی فراهانی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنجمی, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:31Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:31Z
dc.date.issued2016-05-21en_US
dc.date.issued1395-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-02en_US
dc.date.submitted1395-01-14fa_IR
dc.identifier.citationبساکی, طیبه, مقدسی, جعفر, نجات, محمدعلی, برغانی فراهانی, مهدی, نجمی, مجتبی. (1395). بررسی نقش آموزش‌های انبوهی در توسعه روستایی و فعالیت‌های کشاورزان استان مرکزی. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 4(3), 68-79.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_2972.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386076
dc.description.abstractنقش آموزش در توسعه روستایی را می­توان به طور خلاصه در ارتقاء دانش فرهنگی، اجتماعی، تخصصی و افزایش مهارت­ ها مؤثر دانست که به دنبال آن ارتقاء بهره­ وری مطلوب از نعمات الهی میسر خواهد شد. شناسایی انواع روش ­های آموزشی لازمه کاربرد صحیح آنها در انواع آموزش ­هاست. در این پژوهش ضمن تعیین عوامل دخیل در به ­کارگیری روش­های آموزشی کشاورزان، نقش آموزش­ های انبوهی مورد بررسی قرار گرفت. زیرا با توجه به هزینه و در شرایطی که محدودیت­ های اقتصادی حاکم است شناسایی مناسب­ ترین روش در هر منطقه اهمیت بسیار دارد. بدین منظور، ابتدا یک تحقیق اکتشافی مقدماتی انجام، سپس با تأکید بر یافته‌های آن، تحقیق اصلی با فن پیمایشی صورت گرفت. جمعیت مورد مطالعه دربرگیرنده 78000 بهره‌بردار در 1400 روستا در استان مرکزی می‌باشد. نمونه­ گیری با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای دو مرحله‌ای  انجام شد. از آنجا که بیش از نیمی از جمعیت مورد مطالعه بی سواد و کم سواد هستند در انتخاب روش ­های ترویجی مناسب بایستی این نکته مد نظر قرار گرفته و برای این گروه روش ­هایی به ­کار گرفته شود که نیاز کمتری به سواد دارند. همچنین به دلیل پراکندگی کشاورزان در گروه­ های سنی مختلف، انتخاب روش­ های مناسب ترویجی می­ بایست طبق نظریات موجود در روش­‌های آموزش بزرگسالان صورت پذیرد. از آنجا که در اکثر کشورهای در حال توسعه سطح آموزش و پرورش کشاورزان کم است، اقدام دولت به اجرای برنامه­ های فنی و آموزشی برای کشاورزی و افزایش ظرفیت کشاورزان با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ضروری است.fa_IR
dc.format.extent456
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.subjectآموزش کشاورزیfa_IR
dc.subjectرفتار ارتباطیfa_IR
dc.subjectتوسعه روستاییfa_IR
dc.subjectآموزش گروهیfa_IR
dc.titleبررسی نقش آموزش‌های انبوهی در توسعه روستایی و فعالیت‌های کشاورزان استان مرکزیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه کشاورزی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه کشاورزی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزیfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue3
dc.citation.spage68
dc.citation.epage79


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد