• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 8, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری‌های محیط‌زیستی

    (ندگان)پدیدآور
    سیاوشی, النازسیاوشی, بهنازعباسی, مسعودنوروزی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    413.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بررسی بهزیستی در افراد و عوامل تأثیرگذار بر آن از دیرباز ازجمله مسائل موردعلاقه محققان حوزه‌های علوم روانشناسی، علوم رفتاری و اجتماعی و به تازگی محققان مدیریت و نوآوری بوده و تئوری‌ها، چارچوب‌ها و مدل‌های فراوانی در این زمینه ارائه شده است. در این میان استراتژی بازارگرایی و نوآوری محیط‌زیستی در شرکت از جمله عواملی است که تأثیر آن بر بهزیستی کمتر مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است. این پژوهش با هدف بررسی اثر بازارگرایی بر بهزیستی در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است که دراین‌ارتباط بر نقش میانجی‌گری نوآوری‌های محیط‌زیستی نیز تأکید شده است. جامعه هدف این پژوهش از دو گروه مشتریان و مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که در حوزه نوآوری‌های محیط‌زیستی فعالیت دارند، تشکیل شده است. روش نمونه‌گیری برای گروه اول، روش در دسترس و برای گروه دوم، روش تصادفی ساده بوده است. برای جمع‌آوری داده از پرسشنامه استفاده‌شده و روش تحلیل داده‌ها مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS 3.0 بوده است. مطابق نتایج پژوهش، مشتری‌گرایی و رقیب‌گرایی از طریق نقش میانجی‌گری نوآوری محیط‌زیستی بر بهزیستی تأثیر مثبت دارد و هماهنگی بین‌وظیفه‌ای هیچ تأثیری بر نوآوری محیط‌زیستی و در نتیجه بر بهزیستی ندارد.
    کلید واژگان
    مشتری‌گرایی
    رقیب‌گرایی
    هماهنگی بین وظیفه‌ای
    بهزیستی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه خوارزمی
    کارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه خوارزمی
    استادیار، مدیریت بازرگانی، دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2322-3057
    2538-5984
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/ee.2020.6764
    http://ee.journals.pnu.ac.ir/article_6764.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386064

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب