نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسیاوشی, النازfa_IR
dc.contributor.authorسیاوشی, بهنازfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:29Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:29Z
dc.date.issued2020-05-21en_US
dc.date.issued1399-03-01fa_IR
dc.date.submitted2020-06-13en_US
dc.date.submitted1399-03-24fa_IR
dc.identifier.citationسیاوشی, الناز, سیاوشی, بهناز, عباسی, مسعود, نوروزی, حسین. (1399). تأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری‌های محیط‌زیستی. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 8(3), 69-82. doi: 10.30473/ee.2020.6764fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/ee.2020.6764
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_6764.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386064
dc.description.abstractبررسی بهزیستی در افراد و عوامل تأثیرگذار بر آن از دیرباز ازجمله مسائل موردعلاقه محققان حوزه‌های علوم روانشناسی، علوم رفتاری و اجتماعی و به تازگی محققان مدیریت و نوآوری بوده و تئوری‌ها، چارچوب‌ها و مدل‌های فراوانی در این زمینه ارائه شده است. در این میان استراتژی بازارگرایی و نوآوری محیط‌زیستی در شرکت از جمله عواملی است که تأثیر آن بر بهزیستی کمتر مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است. این پژوهش با هدف بررسی اثر بازارگرایی بر بهزیستی در شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است که دراین‌ارتباط بر نقش میانجی‌گری نوآوری‌های محیط‌زیستی نیز تأکید شده است. جامعه هدف این پژوهش از دو گروه مشتریان و مدیران و کارکنان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که در حوزه نوآوری‌های محیط‌زیستی فعالیت دارند، تشکیل شده است. روش نمونه‌گیری برای گروه اول، روش در دسترس و برای گروه دوم، روش تصادفی ساده بوده است. برای جمع‌آوری داده از پرسشنامه استفاده‌شده و روش تحلیل داده‌ها مدل‌سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار Smart PLS <sub>3.0</sub> بوده است. مطابق نتایج پژوهش، مشتری‌گرایی و رقیب‌گرایی از طریق نقش میانجی‌گری نوآوری محیط‌زیستی بر بهزیستی تأثیر مثبت دارد و هماهنگی بین‌وظیفه‌ای هیچ تأثیری بر نوآوری محیط‌زیستی و در نتیجه بر بهزیستی ندارد.fa_IR
dc.format.extent413
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/ee.2020.6764
dc.subjectمشتری‌گراییfa_IR
dc.subjectرقیب‌گراییfa_IR
dc.subjectهماهنگی بین وظیفه‌ایfa_IR
dc.subjectبهزیستیfa_IR
dc.titleتأثیر بازار گرایی بر بهزیستی: بررسی نقش نوآوری‌های محیط‌زیستیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد، مدیریت بازرگانی، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مدیریت بازرگانی، دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue3
dc.citation.spage69
dc.citation.epage82


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد