• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Translation Quality Assessment Based on House’s Model: English Translations of Iran’s Supreme Leader Letters to European Youth

    (ندگان)پدیدآور
    Hedayati, ElhamYazdani, Mohammad
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    839.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study aimed to assess the quality of English translations of Imam Khamenei's (D. Ẓ. A.) letters addressing the youth in the West based on House's revised (1997) model of translation quality assessment. Such texts are considered political and/ or religious, and their translations require meticulous quality assessment. Yet, rarely did the researchers find any study addressing this important area of translation. Therefore, the current study, which employed a qualitative type of research, focused on the translation of such type of texts. The assessment revealed dimensional mismatches between the original and the translated versions in the areas of field, tenor, and mode. The findings of the current study can help improve the quality of the translation of the speech.
    کلید واژگان
    Translation Quality Assessment
    Julianne House's Newly Revised Model
    Discourse
    Overt and Covert Translation
    Religious and Political Translation

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-07-01
    1399-04-11
    ناشر
    Sheikhbahaee University Press
    دانشگاه شیخ بهایی
    سازمان پدید آورنده
    MA. In Translation Studies, Imam Reza university, Mashhad, Iran
    Faculty Member of Imam Reza University, Mashhad, Iran

    شاپا
    2645-3592
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/efl.2020.230069.1039
    http://efl.shbu.ac.ir/article_113803.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385834

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب