نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنقش, زهراfa_IR
dc.contributor.authorقاسم زاده, سوگندfa_IR
dc.contributor.authorافضلی, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:28:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:28:10Z
dc.date.available1399-07-09T10:28:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:28:10Z
dc.date.issued2017-06-22en_US
dc.date.issued1396-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-10en_US
dc.date.submitted1397-03-20fa_IR
dc.identifier.citationنقش, زهرا, قاسم زاده, سوگند, افضلی, لیلا. (1396). وضعیت اجتماعی-اقتصادی و عملکرد دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری: بررسی نقش واسطه‌ای درگیری والدین. توانمندسازی کودکان استثنایی, 8(2), 6-14.fa_IR
dc.identifier.issn2588-3488
dc.identifier.issn2645-3630
dc.identifier.urihttp://www.ceciranj.ir/article_63550.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382241
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> هدف پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه‌ای مشارکت والدین در رابطه بین وضعیت اجتماعی و اقتصادی والدین و عملکرد دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری است. <strong>روش:</strong> پژوهش حاضر از نوع همبستگی در قالب تحلیل مسیر است. نمونه 150 دانش‌آموز با اختلال یادگیری از کلیه دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری شهر تهران به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. در این پژوهش از مقیاس مشارکت والدین اولسون بارنز (1992) استفاده شد. <strong>یافته ­ها:</strong> نتایج نشان داد که وضعیت اجتماعی اقتصادی دارای اثر مستقیم معنادار بر عملکرد دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری است و اثر درگیری والدین بر عملکرد نیز معنادار بوده است. همچنین وضعیت اجتماعی اقتصادی به‌واسطه درگیری والدین بر عملکرد دانش‌آموزان تأثیر معنادار دارد. مدل برازش خوبی داشته و 18 درصد از واریانس عملکرد دانش‌آموزان توسط مدل تبیین شد. <strong>نتیجه ­گیری: </strong>بر اساس نتایج این پژوهش این احتمال مطرح می‌شود که والدین دانش‌آموزانی که دارای والدین با وضعیت اجتماعی-اقتصادی بهتری هستند، بیشتر در امور تحصیلی فرزندان خود درگیر می‌شوند و این نیز به‌نوبه خود منجر به عملکرد بیشتر فرزندان آن‌ها می‌شود.fa_IR
dc.format.extent1609
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی کودکان استثنایی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofتوانمندسازی کودکان استثناییfa_IR
dc.relation.ispartofEmpowering Exceptional Childrenen_US
dc.subjectمشارکت والدینfa_IR
dc.subjectوضعیت اجتماعی اقتصادیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectاختلال یادگیریfa_IR
dc.titleوضعیت اجتماعی-اقتصادی و عملکرد دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری: بررسی نقش واسطه‌ای درگیری والدینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage6
dc.citation.epage14


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد