دوره 8, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اعتبارسنجی مجموعه آزمون سنجش حرکت کودکان- ویرایش دوم در ردۀ سنی دوم شهر تهران
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی و تعیین اعتبار مجموعه آزمون سنجش حرکت کودکان برای کودکان ردۀ سنی دوم (7-10 سال) شهر تهران انجام شد. روششناسی این مطالعه، توصیفی و از نوع اعتبار سنجی بود. جامعۀ آماری پژوهش کلیۀ کودکان 7 - 10 ساله ...
-
اثربخشی آموزش حلمسألۀ خلّاقانه بر رضایت از زندگی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر تیزهوش
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)پژوهش حاضر با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش حلمسأله خلّاقانه بر رضایت از زندگی و سازگاری اجتماعی دانشآموزان پسر تیزهوش انجام شد. این پژوهش به شیوۀ نیمه آزمایشی و با طرح پیشآزمون پسآزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعۀ آماری ...
-
بررسی مقایسهای افسردگی، اضطراب و استرس در افراد نابینا و عادی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)این پژوهش با هدف مقایسۀ میزان افسردگی، اضطراب و استرسدر افراد نابینا و افراد عادی شهر اصفهان انجام شد. پژوهش حاضر، یک مطالعۀ علّی مقایسهای بود. جامعۀ آماری این پژوهش دانشجویان نابینا و دانشجویان عادی 19 - 24 سالۀ دانشگاه ...
-
طراحی، تدوین و روایییابی برنامۀ آموزشی – روانشناختی توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی (مدل مککلوسکی) برای دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)هدف از پژوهش حاضر طراحی، تدوین و روایییابی برنامۀ آموزشی- روانشناختی توانمندسازی مبتنی بر کارکردهای اجرایی خودتنظیمی برای دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه بود. روش پژوهش برای مرحلۀ طراحی و تدوین برنامه، روش توصیفی-تحلیلی ...
-
پیشبینی امید به زندگی بر اساس خودکارآمدی و سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی در دانشآموزان آهستهگام دبیرستانی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)پژوهش حاضر با هدف پیشبینی امید به زندگی دانشآموزان آهستهگام بر اساس خودکارآمدی و سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی انجام شد. این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل همه دانشآموزان آهستهگام دبیرستانی (15 تا 18 ...
-
مقایسۀ افسردگی و اضطراب در دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)این پژوهش با هدف مقایسۀ افسردگی و اضطراب دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، نابینا، ناشنوا و کمتوان جسمی حرکتی انجام شد. این مطالعه از نوع مطالعات علی-مقایسهای بود. جامعۀ آماری این پژوهش همۀ دانشآموزان ابتدایی آهستهگام، ...
-
تحلیل چند سطحی رابطۀ خلّاقیّت، جهتگیری هدفی دانشآموزان و ساختار کلاس
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2017-12-22)مطالعه حاضر با هدف یافتن یک مدل در زمینۀ نقش عوامل سطح دانشآموزی و سطح کلاس بر خلّاقیّت انجام شد. برای این منظور 300 دانشآموز دورۀ دوم متوسطه به روش تصادفی طبقهای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش آزمون تصویری خلّاقیّت تورنس ...



