دوره 9, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اثربخشی برنامۀ توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظۀ آیندهنگر بر مشکلات رفتاری و حافظۀ فعال کودکان با اختلال کاستی توجه بیشفعالی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی برنامۀ توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظۀ آیندهنگر بر مشکلات رفتاری و حافظۀ فعال کودکان با اختلال کاستی توجه بیشفعالی انجام شد.این پژوهش، یک مطالعۀ شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون-پسآزمون و گروه ...
-
طراحی، ساخت و اثربخشی برنامۀ پویانمایی اجتماعی بر مهارتهای ارتباطی و اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)پژوهش حاضر با هدف طراحی و ساخت برنامۀ پویانمایی اجتماعی برای کودکان مبتلا به اختلال اتیسم و اثربخشی آن بر مهارتهای ارتباطی و اجتماعی این کودکان انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعۀ شبه آزمایشی با گروه کنترل و پیشآزمون- پسآزمون ...
-
اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزّتنفس دانشآموزان مبتلا به اختلال کمتوجهی و بیشفعالی
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی بر عزّتنفس دانشآموزان مبتلا به اختلال کمتوجهی و بیشفعالی انجام شد. این پژوهش یک مطالعۀ شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعۀ آماری ...
-
اثربخشی آموزش و تمرین توجه بر توانایی املاءنویسی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش و تمرین توجه بر توانایی املاءنویسی و عملکرد تحصیلی دانشآموزان با ناتوانی یادگیری بود. روش پژوهش نیمهآزمایشی با گروه گواه و طرح پیشآزمون و پسآزمون و پیگیری سه ماهه ...
-
اثربخشی مداخلات گروهی مبتنی بر رابطۀ والد-کودک بر کاهش نشانههای کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه 6-11 سال
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مبتنی بر رابطۀ والد-کودک، بر کاهش نشانههای کودکان 6-11 سالۀ مبتلا به اختلال بیش فعالی/ کمبود توجه بود. در یک مطالعۀ شبهتجربی با استفاده از طرح پیشآزمون و پسآزمون با سه گروه آزمایشی ...
-
ارتباط تعامل مادر-کودک با نشانههای اختلالهای اضطرابی در کودکان ناشنوا و نیمهشنوا
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ تعامل مادر-کودک با نشانههای اختلالهای اضطرابی در کودکان ناشنوا و نیمهشنوا بود. روش پژوهش همبستگی بود. از میان مادران دارای کودکان با مشکلات شنوایی، در شهرستانهای بروجرد، ملایر، تویسرکان و ...
-
طراحی و بررسی اثربخشی برنامۀ آموزشی خانوادهمحور بر رضامندی زوجیت و سلامت روان مادران دختران تیزهوش
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)پژوهش حاضر با هدف طراحی و بررسی اثربخشی برنامۀ آموزشی خانوادهمحور بر رضامندی زوجیت و سلامت روان مادران دختران تیزهوش انجام شد.پژوهش حاضر، یک مطالعۀ شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون، پیگیری و گروه کنترل بود. جامعۀ ...
-
بررسی اثربخشی برنامۀ شناختی سالهای باور نکردنی بر مشکلات رفتاری کودکان با اختلال رفتاری
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی اثربخشی برنامۀ شناختی سالهای باور نکردنی مبتنی بر برنامۀ والدین بر مشکلات رفتاری کودکان با اختلال رفتاری در شهر اصفهان انجام شد. این پژوهش یک مطالعۀ نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون و ...
-
اثربخشی بازی درمانگری با رویکرد کودکمحور بر کاهش مشکلات برونیسازی شدۀ دانشآموزان
(انجمن علمی کودکان استثنایی ایران, 2018-06-22)پژوهش حاضر با هدف، بررسی اثربخشی بازیدرمانی با رویکرد کودکمحور بر کاهش مشکلات برونیسازیشدۀ دانشآموزان 9-7 ساله انجام شد. پژوهش حاضر از نوع مطالعات شبهآزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه بوده است. جامعۀ پژوهش ...



