| dc.contributor.author | میرکمالی, سیدمحمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورکریمی, جواد | fa_IR |
| dc.contributor.author | فراستخواه, مقصود | fa_IR |
| dc.contributor.author | نامداری پژمان, مهدی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:25:43Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:25:43Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:25:43Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:25:43Z | |
| dc.date.issued | 2018-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 1970-01-01 | en_US |
| dc.date.submitted | 1348-10-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرکمالی, سیدمحمد, پورکریمی, جواد, فراستخواه, مقصود, نامداری پژمان, مهدی. (1396). طراحی الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیان. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 6(12), 65-88. doi: 10.22080/eps.2018.1786 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22080/eps.2018.1786 | |
| dc.identifier.uri | http://eps.journals.umz.ac.ir/article_1786.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381443 | |
| dc.description.abstract | هدف از انجام این پژوهش، دستیابی به الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان است. این پژوهش، کیفی و روش آن نظریه برخاسته از دادهها و طرح نوخاسته گلیزر میباشد. مشارکتکنندگان تحقیق شامل ۹ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و ۶ نفر از مدیران عالی دانشگاه فرهنگیان مرتبط با مدیریت و برنامهریزی آموزشی و تضمین کیفیت بودند که با روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل دادهها از روش تحلیل مضمون دپوی و گیلتین و با کاربرد نرمافزار MAXQDA استفاده شد. درباره مولفههای تضمین کیفیت، ۴۰ کد باز شناسایی شدند که در نهایت ۸ مقوله اصلی به دست آمد که عبارتند از برنامه درسی، برنامه غیر درسی، کارورزی، مربیگری و منتورینگ، موقعیت و فرایند یاددهی-یادگیری، استاد راهنمای کارورزی، الگوی نقش و معلم راهنما. در زمینه سیاستها و اقدامات ۱۰۷ کد باز و ۲۲ مقوله شناسایی شدند. پس از شناسایی مقولههای اصلی، گروه کانونی متشکل از سه نفر صاحبنظر در زمینه برنامه درسی، دو نفر صاحبنظر در زمینه مدیریت آموزشی و آموزش عالی و پژوهشگر برای دستیابی به الگو تشکیل شد. برای انتخاب افراد نمونه از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد. در نهایت الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی طراحی و تدوین شد.<strong></strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1423 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه ریزی آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22080/eps.2018.1786 | |
| dc.subject | تضمین کیفیت | fa_IR |
| dc.subject | برنامهریزی آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | تربیت معلم | fa_IR |
| dc.title | طراحی الگوی تضمین کیفیت برنامهریزی آموزشی دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد/دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دوره دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 12 | |
| dc.citation.spage | 65 | |
| dc.citation.epage | 88 | |