نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرکمالی, سیدمحمدfa_IR
dc.contributor.authorپورکریمی, جوادfa_IR
dc.contributor.authorفراستخواه, مقصودfa_IR
dc.contributor.authorنامداری پژمان, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:25:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:25:43Z
dc.date.available1399-07-09T10:25:43Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:25:43Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationمیرکمالی, سیدمحمد, پورکریمی, جواد, فراستخواه, مقصود, نامداری پژمان, مهدی. (1396). طراحی الگوی تضمین کیفیت برنامه‌ریزی آموزشی دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیان. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 6(12), 65-88. doi: 10.22080/eps.2018.1786fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/eps.2018.1786
dc.identifier.urihttp://eps.journals.umz.ac.ir/article_1786.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381443
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش، دستیابی به الگوی تضمین کیفیت برنامه­ریزی آموزشی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان است. این پژوهش، کیفی و روش آن نظریه برخاسته از داده­ها و طرح نوخاسته گلیزر می­باشد. مشارکت­کنندگان تحقیق شامل ۹ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه و ۶ نفر از مدیران عالی دانشگاه فرهنگیان مرتبط با مدیریت و برنامه­ریزی آموزشی و تضمین کیفیت بودند که با روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند. برای تحلیل داده­ها از روش تحلیل مضمون دپوی و گیلتین و با کاربرد نرم­افزار MAXQDA استفاده شد. درباره مولفه­های تضمین کیفیت، ۴۰ کد باز شناسایی شدند که در نهایت ۸ مقوله اصلی به دست آمد که عبارتند از برنامه درسی، برنامه غیر درسی، کارورزی، مربی­گری و منتورینگ، موقعیت و فرایند یاددهی-یادگیری، استاد راهنمای کارورزی، الگوی نقش و معلم راهنما. در زمینه سیاست­ها و اقدامات ۱۰۷ کد باز و ۲۲ مقوله شناسایی شدند. پس از شناسایی مقوله­های اصلی، گروه کانونی متشکل از سه نفر صاحب­نظر در زمینه برنامه درسی، دو نفر صاحب­نظر در زمینه مدیریت آموزشی و آموزش عالی و پژوهشگر برای دستیابی به الگو تشکیل شد. برای انتخاب افراد نمونه از روش نمونه­گیری هدفمند استفاده شد. در نهایت الگوی تضمین کیفیت برنامه­ریزی آموزشی طراحی و تدوین شد.<strong></strong>fa_IR
dc.format.extent1423
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/eps.2018.1786
dc.subjectتضمین کیفیتfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزی آموزشیfa_IR
dc.subjectتربیت معلمfa_IR
dc.titleطراحی الگوی تضمین کیفیت برنامه‌ریزی آموزشی دانشجو-معلمان در دانشگاه فرهنگیانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد/دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دوره دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue12
dc.citation.spage65
dc.citation.epage88


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد