نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدری, آرمانfa_IR
dc.contributor.authorبهشتی, سید صمدfa_IR
dc.contributor.authorشهریاری, مرضیهfa_IR
dc.contributor.authorنواح, عبدالرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:25:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:25:22Z
dc.date.available1399-07-09T10:25:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:25:22Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-03en_US
dc.date.submitted1397-04-12fa_IR
dc.identifier.citationحیدری, آرمان, بهشتی, سید صمد, شهریاری, مرضیه, نواح, عبدالرضا. (1398). مقایسه میزان فلات زدگی شغلی و عوامل مرتبط با آن در بین اعضاء هیئت علمی گروه علوم پایه و علوم انسانی دانشگاه‌های ایران. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 8(15), 148-175. doi: 10.22080/eps.2019.2497fa_IR
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/eps.2019.2497
dc.identifier.urihttp://eps.journals.umz.ac.ir/article_2497.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381333
dc.description.abstractفلات زدگی، ایستایی و رکود شخصی است. یعنی فرد نه می آموزد و نه شایستگی های خود را گسترش می دهد. هدف این مطالعه بررسی وضعیت فلات زدگی شغلی در بین اعضاء هیأت علمی است. این مطالعه به صورت پیمایش در سال 1397 در تهران، اهواز و یاسوج با نمونه ای بالغ بر 497 نفر از  اعضاء هیئت علمی انجام شده است. ملاک تعیین دانشگاه های نمونه نظام رتبه بندی و سطح بندی دو سال اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1395) می باشد.  برطبق نمودارهای عنکوبتی و آزمون فریدمن جامعه پذیری علمی، فرهنگ سازمانی، فلات زدگی محتوایی، فلات ساختاری ذهنی و عدالت سازمانی در سه دانشگاه و در بین دو گروه علوم پایه و علوم انسانی از عوامل تأثیرگذار در فلات زدگی شغلی می باشد. مدل معادله ساختاری تدوین شده نیز شاخص های برازش مطلوبی را کسب کرد. با توجه به شاخص­های برازش، تمامی فرضیات با مدل تجربی تحقیق هماهنگ بوده و واقعیات موجود در جامعه آماری مدل نظری را مورد تأیید قرار می دهد. از نظر میزان فلات زدگی شغلی(فلات زدگی محتوایی و ذهنی)  اعضای دو گروه علوم پایه و علوم انسانی با هم تفاوت دارند بنابراین توجه به تنوعات درون و برون گروه­های آموزشی امری لازم است.  هر چند فضای آکادمیک، وضعیت تدریس و دغدغه ارتقاء در دانشگاه­ها اعضاء هیأت علمی را با چالش­های متعددی مواجه نموده که استمرار آن می­تواند زمینه کاهش بهره وری و شادکامی ذهنی اعضاء هیأت علمی را در محیط آکادمیک فراهم سازد.fa_IR
dc.format.extent1582
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات برنامه ریزی آموزشیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/eps.2019.2497
dc.subjectفلات زدگیfa_IR
dc.subjectجامعه پذیری علمیfa_IR
dc.subjectگروه علوم انسانی و علوم پایهfa_IR
dc.subjectدانشگاه محل خدمتfa_IR
dc.titleمقایسه میزان فلات زدگی شغلی و عوامل مرتبط با آن در بین اعضاء هیئت علمی گروه علوم پایه و علوم انسانی دانشگاه‌های ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentیاسوجfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاهfa_IR
dc.contributor.departmentیاسوجfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه چمرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue15
dc.citation.spage148
dc.citation.epage175


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد