| dc.contributor.author | حیدری, آرمان | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهشتی, سید صمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | شهریاری, مرضیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | نواح, عبدالرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:25:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:25:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:25:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:25:22Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-07-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-04-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حیدری, آرمان, بهشتی, سید صمد, شهریاری, مرضیه, نواح, عبدالرضا. (1398). مقایسه میزان فلات زدگی شغلی و عوامل مرتبط با آن در بین اعضاء هیئت علمی گروه علوم پایه و علوم انسانی دانشگاههای ایران. مطالعات برنامه ریزی آموزشی, 8(15), 148-175. doi: 10.22080/eps.2019.2497 | fa_IR |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22080/eps.2019.2497 | |
| dc.identifier.uri | http://eps.journals.umz.ac.ir/article_2497.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/381333 | |
| dc.description.abstract | فلات زدگی، ایستایی و رکود شخصی است. یعنی فرد نه می آموزد و نه شایستگی های خود را گسترش می دهد. هدف این مطالعه بررسی وضعیت فلات زدگی شغلی در بین اعضاء هیأت علمی است. این مطالعه به صورت پیمایش در سال 1397 در تهران، اهواز و یاسوج با نمونه ای بالغ بر 497 نفر از اعضاء هیئت علمی انجام شده است. ملاک تعیین دانشگاه های نمونه نظام رتبه بندی و سطح بندی دو سال اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (1395) می باشد.
برطبق نمودارهای عنکوبتی و آزمون فریدمن جامعه پذیری علمی، فرهنگ سازمانی، فلات زدگی محتوایی، فلات ساختاری ذهنی و عدالت سازمانی در سه دانشگاه و در بین دو گروه علوم پایه و علوم انسانی از عوامل تأثیرگذار در فلات زدگی شغلی می باشد. مدل معادله ساختاری تدوین شده نیز شاخص های برازش مطلوبی را کسب کرد. با توجه به شاخصهای برازش، تمامی فرضیات با مدل تجربی تحقیق هماهنگ بوده و واقعیات موجود در جامعه آماری مدل نظری را مورد تأیید قرار می دهد. از نظر میزان فلات زدگی شغلی(فلات زدگی محتوایی و ذهنی) اعضای دو گروه علوم پایه و علوم انسانی با هم تفاوت دارند بنابراین توجه به تنوعات درون و برون گروههای آموزشی امری لازم است.
هر چند فضای آکادمیک، وضعیت تدریس و دغدغه ارتقاء در دانشگاهها اعضاء هیأت علمی را با چالشهای متعددی مواجه نموده که استمرار آن میتواند زمینه کاهش بهره وری و شادکامی ذهنی اعضاء هیأت علمی را در محیط آکادمیک فراهم سازد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1582 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه مازندران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مطالعات برنامه ریزی آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22080/eps.2019.2497 | |
| dc.subject | فلات زدگی | fa_IR |
| dc.subject | جامعه پذیری علمی | fa_IR |
| dc.subject | گروه علوم انسانی و علوم پایه | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه محل خدمت | fa_IR |
| dc.title | مقایسه میزان فلات زدگی شغلی و عوامل مرتبط با آن در بین اعضاء هیئت علمی گروه علوم پایه و علوم انسانی دانشگاههای ایران | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | یاسوج | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه | fa_IR |
| dc.contributor.department | یاسوج | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه چمران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 15 | |
| dc.citation.spage | 148 | |
| dc.citation.epage | 175 | |