دوره 5, شماره 9

 

ارسال های اخیر

  • میزان سازگاری دانشجویان با محیط دانشگاه با تأکید بر نقش برنامه‎ریزی آموزشی 

    ترانه عنایتی, ترانه عنایتی (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)
    نظر به اهمیت سازگاری دانشجویان با محیط دانشگاه و تأثیر آن بر ماندگاری و موفقیت تحصیلی آنان در نظام آموزش عالی کشور، این پژوهش به بررسی میزان سازگاری دانشجویان با محیط دانشگاهی پرداخته است. پژوهش حاضر، توصیفی، از نوع پیمایشی ...

  • سنتز پژوهی بر الگوی تدریس اثربخش در آموزش عالی 

    اسدی, محمد؛ غلامی, خلیل (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)
    در سال­های اخیر، آموزش اثربخش به­عنوان موضوعی کلیدی در برنامه­ریزی آموزشی دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالی، از طریق پژوهش­هایی گسترده موردمطالعه قرارگرفته و الگوهای نظری متنوعی نیز توسط پژوهشگران و نظریه­پردازان این حوزه ...

  • مطالعه کیفی مناسبات بوروکراسی آموزشی با تجربه آموزشی معلمان 

    محمّدی, فردین؛ خالق پناه, کمال (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)
    شناخت نقاط ضعف و قوّت نظام آموزشی و عوامل مؤثر بر آن یکی از مهم­ترین ملزومات برنامه­ریزی آموزشی است. پژوهش حاضر با چنین رویکردی درصدد بررسی این موضوع است که چه مناسباتی بین بوروکراسی آموزشی و تجربه آموزشی معلّمان وجود دارد؟ ...

  • تحلیل الگوی نابرابری‌ فضای آموزشی شهرستان‌های کشور 

    دربان آستانه, علیرضا دربان؛ طهماسبی, سیامک؛ رضایی, پانیذ (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)
    در ایران رشد کمی و بی سابقة نهاد‌های آموزشی از خردترین پایه تا آموزش عالی طی دو دهة اخیر فزونی یافته است اما نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد شاخص توسعه آموزشی از توزیع جغرافیایی عادلانه برخوردار نیست. لذا این پژوهش با هدف ...

  • نقش مشارکت کنندگان در تدوین رشته‌های جدید دانشگاهی در دو وضع موجود و مطلوب 

    قضاوی, منصوره؛ میرشاه جعفری, سید ابراهیم؛ نصر, احمدرضا؛ موسی‌پور, نعمت الله (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشارکت کنندگان تاثیر گذار بر فرآیند تدوین رشته‌ های دانشگاهی صورت گرفته است تا از طریق مقایسه دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص مشارکت کنندگان، فاصله بین وضع موجود و مطلوب را تعیین و الگوی مناسبی را ...

  • نقش متغیرهای پذیرشی در موفقیت تحصیلی دانشجویان دورة کارشناسی و کارشناسی ارشد 

    امین بیدختی, علی اکبر؛ فتحیان بروجنی, محمد؛ نامنی, احمد (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)
    هدف مطالعه حاضر، بررسی نقش متغیرهای پذیرشی در موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره­ کارشناسی و کارشناسی ارشد و تدوین آنها در قالب مدل پیش­بینی بوده و طرح مطالعه از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل، کلیه پذیرفته شدگان در ...