دوره 5, شماره 9
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
میزان سازگاری دانشجویان با محیط دانشگاه با تأکید بر نقش برنامهریزی آموزشی (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)نظر به اهمیت سازگاری دانشجویان با محیط دانشگاه و تأثیر آن بر ماندگاری و موفقیت تحصیلی آنان در نظام آموزش عالی کشور، این پژوهش به بررسی میزان سازگاری دانشجویان با محیط دانشگاهی پرداخته است. پژوهش حاضر، توصیفی، از نوع پیمایشی ...
 
- 
سنتز پژوهی بر الگوی تدریس اثربخش در آموزش عالی (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)در سالهای اخیر، آموزش اثربخش بهعنوان موضوعی کلیدی در برنامهریزی آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، از طریق پژوهشهایی گسترده موردمطالعه قرارگرفته و الگوهای نظری متنوعی نیز توسط پژوهشگران و نظریهپردازان این حوزه ...
 
- 
مطالعه کیفی مناسبات بوروکراسی آموزشی با تجربه آموزشی معلمان (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)شناخت نقاط ضعف و قوّت نظام آموزشی و عوامل مؤثر بر آن یکی از مهمترین ملزومات برنامهریزی آموزشی است. پژوهش حاضر با چنین رویکردی درصدد بررسی این موضوع است که چه مناسباتی بین بوروکراسی آموزشی و تجربه آموزشی معلّمان وجود دارد؟ ...
 
- 
تحلیل الگوی نابرابری فضای آموزشی شهرستانهای کشور (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)در ایران رشد کمی و بی سابقة نهادهای آموزشی از خردترین پایه تا آموزش عالی طی دو دهة اخیر فزونی یافته است اما نتایج برخی مطالعات نشان میدهد شاخص توسعه آموزشی از توزیع جغرافیایی عادلانه برخوردار نیست. لذا این پژوهش با هدف ...
 
- 
نقش مشارکت کنندگان در تدوین رشتههای جدید دانشگاهی در دو وضع موجود و مطلوب (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)پژوهش حاضر با هدف شناسایی مشارکت کنندگان تاثیر گذار بر فرآیند تدوین رشته های دانشگاهی صورت گرفته است تا از طریق مقایسه دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص مشارکت کنندگان، فاصله بین وضع موجود و مطلوب را تعیین و الگوی مناسبی را ...
 
- 
نقش متغیرهای پذیرشی در موفقیت تحصیلی دانشجویان دورة کارشناسی و کارشناسی ارشد (دانشگاه مازندران, 2016-04-20)هدف مطالعه حاضر، بررسی نقش متغیرهای پذیرشی در موفقیت تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و تدوین آنها در قالب مدل پیشبینی بوده و طرح مطالعه از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری شامل، کلیه پذیرفته شدگان در ...
 



