نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاتمی, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorکریمی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorنوری, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:20:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:20:35Z
dc.date.available1399-07-09T10:20:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:20:35Z
dc.date.issued2010-11-22en_US
dc.date.issued1389-09-01fa_IR
dc.date.submitted2012-09-22en_US
dc.date.submitted1391-07-01fa_IR
dc.identifier.citationحاتمی, حمیدرضا, کریمی, یوسف, نوری, زهرا. (1389). بررسی تأثیر اجرای برنامة «فلسفه برای کودکان» (P4C) در افزایش هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر مقطع اول راهنمایی مدرسة شهدای آزادی تهران در سال تحصیلی 88 - 89. تفکر وکودک, 1(2), 3-22.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0700
dc.identifier.issn2383-0719
dc.identifier.urihttp://fabak.ihcs.ac.ir/article_325.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379765
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر اجرای برنامۀ «فلسفه برای کودکان» (P4C) در افزایش هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر مقطع اول راهنمایی تهران است. نمونة این پژوهش شامل 30 دانش‌آموز دختر پایۀ اول راهنمایی مدرسۀ مدرسه شهدای آزادی منطقۀ دوازده شهر تهران بود. که به‌صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها آزمون هوش هیجانی بار ـ اُن (Bar-On) بود. ضمناً برای بررسی فرضیه‌های پژوهش از طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شده است. به‌منظور تحلیل داده‌ها، از مقایسه میانگین افتراقی (تفاوت نمره‌ها در پیش‌آزمون و پس‌آزمون) با استفاده از آزمون تی ـ استیودنت (T-Student) برای گروه‌های مستقل استفاده شد. با بررسی نتایج اجرای این برنامه افزایش معناداری در هوش هیجانی، مهارت‌های بین فردی و توانایی سازگار‌شدن مشاهده شد. اما در مهارت‌های درون‌فردی، مهارت‌های کنترل تنش‌ها و مهارت‌های کلی تغییر معنا‌داری مشاهده نشد.fa_IR
dc.format.extent569
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofتفکر وکودکfa_IR
dc.relation.ispartofThinking and Childrenen_US
dc.subjectفلسفه برای کودکانfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر اجرای برنامة «فلسفه برای کودکان» (P4C) در افزایش هوش هیجانی دانش‌آموزان دختر مقطع اول راهنمایی مدرسة شهدای آزادی تهران در سال تحصیلی 88 - 89fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روان‌شناسی دانشگاه امام حسینfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان‌شناسی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage3
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد