نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعلی احمدی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorفدایی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:19:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:19:00Z
dc.date.available1399-07-09T10:19:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:19:00Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-06-14en_US
dc.date.submitted1395-03-25fa_IR
dc.identifier.citationعلی احمدی, سعید, فدایی, زهرا. (1394). ارزیابی نقش محیط اطلاعاتی و رشد شرکت در قیمت‌گذاری اقلام تعهدی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران. پژوهش های حسابداری مالی, 7(3), 104-91.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7691
dc.identifier.issn2322-3405
dc.identifier.urihttp://far.ui.ac.ir/article_17051.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379225
dc.description.abstractمدیران از طریق اقلام تعهدی اختیاری می‌توانند اطلاعات حسابداری را به بازار سرمایه مخابره کنند. مخابره اطلاعات به بازار از طریق تقویت و بهبود محیط اطلاعاتی و افشای اطلاعات در خصوص فرصت‌های رشد شرکت، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران ایجاد ارزش نماید. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش محیط اطلاعاتی و رشد شرکت در قیمت‌گذاری اقلام تعهدی اختیاری در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. به منظور آزمون فرضیه‌های پژوهش از مدل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. دوره انجام پژوهش 1385 تا 1392 و نمونه پژوهش شامل 71 شرکت می‌باشد. نتایج پژوهش از تأثیر مثبت و معنی‌دار اقلام تعهدی اختیاری بر ارزش بازار سهام حکایت دارد. همچنین، نتایج نشان می‌دهد که در شرکت‌های با محیط اطلاعاتی قوی و همچنین در شرکت‌های با رشد بالا، اقلام تعهدی اختیاری تأثیر بیشتری بر ارزش بازار سهام دارد. در کل، نتایج این پژوهش بر نقش علامت‌دهی اقلام تعهدی اختیاری تاکید دارد.fa_IR
dc.format.extent1218
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های حسابداری مالیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Financial Accounting Researchen_US
dc.subjectقیمت‌گذاری اقلام تعهدی اختیاریfa_IR
dc.subjectمحیط اطلاعاتی و رشد شرکتfa_IR
dc.titleارزیابی نقش محیط اطلاعاتی و رشد شرکت در قیمت‌گذاری اقلام تعهدی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی‌ واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی ‌واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage104
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد