دوره 7, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • ارزیابی نقش محیط اطلاعاتی و رشد شرکت در قیمت‌گذاری اقلام تعهدی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران 

    علی احمدی, سعید؛ فدایی, زهرا (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)
    مدیران از طریق اقلام تعهدی اختیاری می‌توانند اطلاعات حسابداری را به بازار سرمایه مخابره کنند. مخابره اطلاعات به بازار از طریق تقویت و بهبود محیط اطلاعاتی و افشای اطلاعات در خصوص فرصت‌های رشد شرکت، می‌تواند برای سرمایه‌گذاران ...

  • تأثیر وجه نقد مازاد بر اثرگذاری محافظه‌کاری حسابداری بر پرداخت سود سهام 

    ایزدی نیا, ناصر؛ طباطبایی, سیده زهرا (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)
    به ‌علت وجود تضاد نمایندگی در شرکت‌ها، سهامداران خواهان پرداخت سود سهام هستند و مدیریت را وادار به توزیع بیشتر سود سهام می‌کنند. پرداخت بیشتر سود سهام منافع اعتباردهندگان را به‌ خطر می‌اندازد. بنابراین، سعی می‌شود با ...

  • نوسان‌پذیری سود و پیش‌بینی سود 

    مشایخ, شهناز؛ اعیادی احسن, تامیلا (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)
    این پژوهش به بررسی تاثیر نوسان‌های سود و اجزای درونی آن (نوسان‌های اقلام تعهدی سرمایه در گردش، نوسان‌های وجه نقد حاصل از فعالیت‌های عملیاتی، استهلاک و سایر اقلام تعهدی سرمایه در گردش) بر دقت سود پیش‌بینی شده توسط مدیران ...

  • جلد + پیوست+ چکیده انگلیسی 

    پدیدآور نامشخص (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)

  • بررسی اثر هم‌زمان اندازه شرکت و محیط اطلاعاتی بر ارتباط ارزشی سود ویژه و جریان نقد عملیاتی 

    ستایش *, محمدحسین؛ مهتری, زینب؛ محمدیان, محمد (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)
    در این پژوهش، اثر هم زمان اندازه شرکت و محیط اطلاعاتی بر ارتباط ارزشی سود ویژه و جریان نقد عملیاتی مورد بررسی قرار گرفت. چارچوب مفهومی این پژوهش بر مبنای هزینه‌های نمایندگی و هزینه‌های سیاسی استوار است. بر این اساس انتظار ...

  • تاثیر استراتژی‌های رقابتی بر پایداری عملکرد مالی و ریسک 

    مرادی, محمد؛ سپهوندی, سعیده (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)
    امروزه رقابت موجود در بازارها با گستردگی بیشتری نسبت به گذشته همراه است. بسیاری از شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا با تدوین استراتژی‌های رقابتی مناسب، مزیت رقابتی را بدست آورند و با افزایش میزان رقابت‌پذیری محصولات خود، زمینه رشد ...

  • تاثیر مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی بر میزان جذب بدهی در شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران 

    حساس یگانه, یحیی؛ شیخی, کیوان؛ درگاهی, اسماعیل؛ پارچینی پارچین, سید مهدی (معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2015-11-22)
    هدف این پژوهش بررسی تأثیر مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی بر میزان جذب بدهی در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده است. مکانیزم‌های حاکمیت شرکتی مورد استفاده در این پژوهش عبارتند از تمرکز مالکیت، مالکیت نهادی، ...