• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش
    • دوره 7, شماره 17 - بهار 93
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی تخصصی فرهنگ پژوهش
    • دوره 7, شماره 17 - بهار 93
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بایسته‌های مبلّغین برای تبلیغ دین در اینترنت

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    498.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    فلسفی کلامی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده در طول تاریخ اسلام در هر عصری، از نظام‌های ارتباطی خاصی برای تبلیغ دین استفاده شده است. این امر از انعطاف‌پذیر بودن روش‌های تبلیغ دین سرچشمه می‌گیرد. بعد از ادغام فناوری‌های ماهواره با رایانه و تلویزیون بدیل‌هایی برای نظام‌های ارتباطی قبلی پدید آمده و نظام جدید جانشین نظام‌های قبلی شده است. در میان این نظام­ها اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه­ای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده است. این سامانه شبکه‌ای عظیم از میلیون‌ها رایانه است که کاربران مختلف و اهداف‌ متعددی دارد؛ ولی در نهایت به صورت یک شبکه جهان‌شمول، واحد و در مقیاس جهانی به هم متصل است. استفاده از این فضا برای تبلیغ دین نه تنها ممکن، بلکه ضروری است به دلیل اینکه هیچ زمانی در این اعصار مانند زمان حاضر امکان تبلیغ با این وسعت و این امکانات نبوده است. در این پژوهش نگارنده با مفروض گرفتن عدم محدودیت دین برای استفاده از فن­آوری­های نو مانند اینترنت برای تبلیغ دین، و به مثابه مسیر بودن و نگاه توسعه­ای نهاد دین به اینترنت برای تبلیغ دینی، طی مصاحبه ژرف با عده­ای مبلّغین و مدیران فضاهای دینی اینترنت و بررسی اسنادی، به بررسی بایسته‏های تبلیغ دینی در فضای مجازی برای مبلّغین، پرداخته است و در نهایت تأسیس شورای تبلیغ دینی مجازی کشور را برای تبلیغ دین در اینترنت پیشنهاد می‏کند. برای تحلیل اطلاعات مصاحبه­ها، از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. تحلیل مضمون، روشی برای شناخت، تحلیل و پردازش الگوهای موجود در داده‌های کیفی است. این روش با مطالعه مصاحبه ها، کدگذاری عبارت­ها، استخراج مضمون­ها، تهیه شبکه مضامین و در نهایت مرتبط کردن نتایج تحلیل مضامین با سؤالات تحقیق انجام می­شود.
    کلید واژگان
    واژه­های کلیدی: اینترنت
    تبلیغ دین
    فرصت‌های تبلیغ دین
    چالش‌های تبلیغ دین
    راهکارهای تبلیغ دینی

    شماره نشریه
    1793
    تاریخ نشر
    2014-03-21
    1393-01-01
    ناشر
    دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

    URI
    http://fpq.bou.ac.ir/article_22073.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/374360

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تاثیر فرهنگ و محتویات تبلیغات شوخ طبعانه بر قصد خرید محصول در چارچوب نگرش‌ها و ادراکات مشتریان 

      باقری, سیدمحمد؛ قلی پور گودرزی, آزیتا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات, 2017-04-21)
      تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباطی برای افرادی است که قصد فروش محصول یا خدمت به کسی را دارند. شناسایی مهم‌ترین عوامل در افزایش اثربخشی تبلیغات و در نظر گرفتن آنها در هنگام تهیه برنامه تبلیغاتی، می‌تواند تاثیر بسزایی ...

    • ظرفیت‌های نظریات ارتباطات بین‌الملل برای تبلیغ اسلام در مقیاس جهانی 

      اکبری, کمال؛ اولیایی, احمد (انجمن مطالعات سیاسی حوزه, 2017-02-19)
      تبلیغ اسلام در عرصه‌ی بین‌الملل نیازمند بستر و ابزار مناسبی است؛ این مسأله با ظهور تکنولوژی ارتباطات و افزایش سرعت انتقال پیام، که ارتباط میان ملل و فرهنگ‌های مختلف را سهولت بخشیده است، شکل جدی‌تری به خود گرفته و باب جدیدی ...

    • روش های تبلیغی امام رضا (ع) 

      شریفی, عنایت الله؛ خوانین زاده, محمد حسین؛ خلعتبری لیماکی, حسام الدین (بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (علیه السلام), 2017-11-22)
      بی تردید امام رضا (ع) به عنوان امام و پیشوای معصوم از روش هایی در تبلیغ و هدایت افراد جامعه استفاده کرده است . این پژوهش در صدد است  به روش  توصیفی و تحلیلی  به این سؤال اساسی پاسخ دهد که امام رضا(ع)  با چه روش هایی توانسته ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب