• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین استراتژی گردشگری بر اساس ماتریس SWOT (مطالعه موردی: خوشه گردشگری شمال تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    الماسی, حسنحسن پور پازواری, محمودسعیدی, نیما
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    233.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامه
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده     در این مقاله صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از قدرتمندترین صنایع ایران مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته و در بایان پیشنهادات و راهکارهایی نیز ارائه می شود. سوال اصلی مقاله عبارت است از این که استراتژی مناسب برای توسعه خوشه های گردشگری کدام است؟ هدف تحقیق هم شناسایی وضعیت و شرایط استراتژیک گردشگری استان تهران می‌باشد. در این تحقیق نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری و سپس فرصت­ها و تهدیدات این صنعت، مورد بررسی و با تدوین استراتژی­های متنوعی از بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بازاریابی و . . .، ماتریس SWOT طراحی شد. در ادامه با توزیع پرسشنامه­ها میان دست­اندرکاران و مسئولان این صنعت، و رسم ماتریس QSPM، بهترین استراتژی­ها برای بهبود وضعیت این صنعت در بازارهای جهانی مشخص شدند که به ترتیب اهمیت، عبارتند از: 1- بسترسازی برای سرمایه­گذاری در مناطق گردشگری از طرف بخش خصوصی با اعطای کمک­ها و معافیت­های دولتی با نمره (2.33)، 2- بهبود بخشیدن به نواحی موجود گردشگری و برنامه‌ریزی برای توسعه نواحی در حال ظهور با نمره (2.28) 3- گسترش امکانات و تسهیلات مورد نیاز گردشگران بویژه توجه به تسهیلات اقامتی با هدف جذب گردشگران و توجه به ورزش­های آبی و کوهنوردی با نمره (2.19).
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی: گردشگری
    استراتژی
    برنامه‌ریزی استراتژیک
    ماتریس SWOT
    ماتریس QSPM

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2013-02-19
    1391-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه و مدیر گروه پژوهشی راهبردی گردشگری
    کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
    کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و عضو باشگاه پژوهشگران جوان

    شاپا
    6697-2251
    2676-5187
    URI
    http://geography.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_668755.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/370834

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب