نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالماسی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorحسن پور پازواری, محمودfa_IR
dc.contributor.authorسعیدی, نیماfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:53:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:53:50Z
dc.date.available1399-07-09T09:53:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:53:50Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-30en_US
dc.date.submitted1398-08-08fa_IR
dc.identifier.citationالماسی, حسن, حسن پور پازواری, محمود, سعیدی, نیما. (1391). تدوین استراتژی گردشگری بر اساس ماتریس SWOT (مطالعه موردی: خوشه گردشگری شمال تهران). فصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی, 5(1), 193-201.fa_IR
dc.identifier.issn6697-2251
dc.identifier.issn2676-5187
dc.identifier.urihttp://geography.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_668755.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/370834
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong>     در این مقاله صنعت گردشگری کشور به عنوان یکی از قدرتمندترین صنایع ایران مورد مطالعه و تحلیل قرار گرفته و در بایان پیشنهادات و راهکارهایی نیز ارائه می شود. سوال اصلی مقاله عبارت است از این که استراتژی مناسب برای توسعه خوشه های گردشگری کدام است؟ هدف تحقیق هم شناسایی وضعیت و شرایط استراتژیک گردشگری استان تهران می‌باشد. در این تحقیق نقاط قوت و ضعف صنعت گردشگری و سپس فرصت­ها و تهدیدات این صنعت، مورد بررسی و با تدوین استراتژی­های متنوعی از بعد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بازاریابی و . . .، ماتریس SWOT طراحی شد. در ادامه با توزیع پرسشنامه­ها میان دست­اندرکاران و مسئولان این صنعت، و رسم ماتریس QSPM، بهترین استراتژی­ها برای بهبود وضعیت این صنعت در بازارهای جهانی مشخص شدند که به ترتیب اهمیت، عبارتند از: 1- بسترسازی برای سرمایه­گذاری در مناطق گردشگری از طرف بخش خصوصی با اعطای کمک­ها و معافیت­های دولتی با نمره (2.33)، 2- بهبود بخشیدن به نواحی موجود گردشگری و برنامه‌ریزی برای توسعه نواحی در حال ظهور با نمره (2.28) 3- گسترش امکانات و تسهیلات مورد نیاز گردشگران بویژه توجه به تسهیلات اقامتی با هدف جذب گردشگران و توجه به ورزش­های آبی و کوهنوردی با نمره (2.19).fa_IR
dc.format.extent233
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانیfa_IR
dc.subjectواژگان کلیدی: گردشگریfa_IR
dc.subjectاستراتژیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ریزی استراتژیکfa_IR
dc.subjectماتریس SWOTfa_IR
dc.subjectماتریس QSPMfa_IR
dc.titleتدوین استراتژی گردشگری بر اساس ماتریس SWOT (مطالعه موردی: خوشه گردشگری شمال تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه و مدیر گروه پژوهشی راهبردی گردشگریfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت صنعتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت صنعتی و عضو باشگاه پژوهشگران جوانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage193
dc.citation.epage201


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد