نقش ابزارهای تبلیغاتی در بازاریابی و جذب گردشگر مطالعه موردی استان اردبیل
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
صنعت گردشگری با تمام بخشهای دیگر متفاوت است؛ زیرا که برخلاف بخش تولید، در بخش گردشگری، یک مکان به اضافه تمام آنچه که آن مکان ارائه می دهد، به فروش میرسد. در هر زمانی رقابت در سطح جهانی وجود دارد و ارتقاء مقاصد گردشگری، به ایدههای خلاق و ناب نیاز دارد تا سبب توسعه گردد. یک مکان توسعة گردشگری و تبلیغات پیوند تنگاتنگی با یکدیگر دارند. تبلیغات میتواند در گسترش تولید، درآمد و ایجاد اشتغال در گردشگری نقش مهم و اساسی داشته باشد. از این رو این پژوهش با استفاده از روش تحقیق توصیفی- تحلیلی به تحلیل نقش ابزارهای تبلیغاتی در بازاریابی گردشگری و جذب گردشگران میپردازد. جامعة آماری پژوهش شامل گردشگرانی است که در طول فصل تابستان سال 1394 از مکانهای گردشگری استان اردبیل دیدن کردهاند. روش گردآوری دادهها و اطلاعات در این پژوهش از نوع کتابخانهای و میدانی (پرسشنامهای) است. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات پژوهش از مدل رگرسیون گام به گام استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان میدهد بین ابزارهای تبلیغاتی و میزان شناخت گردشگران از جاذبههای گردشگری رابطه معناداری وجود دارد. همچنین نتایج به دست آمده، حاکی از تأثیر زیاد ارتباطات فردی در تبلیغات گردشگری است.
کلید واژگان
صنعت گردشگریجاذبههای گردشگری
بازار گردشگری
رگرسیون گام به گام
شماره نشریه
20تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرشاپا
2251-88272676-7228




