بررسی نقش فرهنگ بازارگرایی در توسعه صنعت گردشگری
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به توانمندیهایایراندرزمینهگردشگری،لازم است بهجایگاهشایستهای دراینصنعتدستیابد .ازجملهعواملیکهمیتواندصنعتگردشگریکشورراتوسعهوبهبودبخشد، بکارگیریابزارهاوپارامترهایموثربازاریابی و از آن جمله بازارگراییاست. این پژوهش به منظور بررسی نقش بازارگرایی، در توسعه صنعت گردشگری در سطح استان لرستان، انجام شده است. از این رو به منظور بررسی فرضیههایی که مبتنی بر مدل این پژوهش میباشند، پرسشنامه ساخته شده پس از تایید روایی و پایایی، بین کلیه مدیران سازمانهای گردشگری استان لرستان که شامل 50 مدیر میباشند، به عنوان جامعه آماری توزیع گردید. تحلیل دادههای احصایی از پرسشنامهها، مبتنی بر روش تحلیل مسیر میباشد. نتایج حاصل از تحلیل دادهها، حاکی از آن بود که بازارگرایی اثر بسزایی بر توسعه صنعت گردشگری دارد.
کلید واژگان
بازارگراییمشتریگرایی
رقیبگرایی
هماهنگی بین بخشی
گردشگری
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2014-05-221393-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرشاپا
2251-88272676-7228




