• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله جهانی رسانه - نسخه فارسی
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی خدمات گردشگری اینترنتی در ایران: مطالعه‌ی هشت وبگاه معرف

    (ندگان)پدیدآور
    علاء الدینی, پویالشکری, نعیمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.003 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از نگارش مقاله‌ی حاضر، ارزیابی فضای مجازی گردشگری ایران از منظر مخاطبان است. در آغاز، از طریق مرور متون بین­المللی و در نظر گرفتن وضعیت ایران، مجموعه­ای از نماگرها جهت سنجش کیفیت وبگاه­ها صورت­­بندی اولیه شده است. این نماگرها متعاقباً در پیوند با هدف تحقیق طی دو مرحله در معرض داوری قرار گرفته­اند. در مرحله‌ی نخست، 100 پرسشنامه از مخاطبان فضای مجازی گردشگری ایران برای تایید، تغییر و تکمیل نماگرهای اولیه جمع­آوری شده است. در مرحله‌ی دوم، جهت تایید نهایی نماگرها، بحث گروهی متمرکز با شرکت 5 نفر از متخصصان این حوزه برگزار شده است. سرانجام 14 نماگر تایید شده­اند و بر اساس آنها 8 مورد از وبگاه­های ایرانی مورد ارزیابی قرار گرفته­اند. این وبگاه­ها به صورت هدفمند و بر اساس معرف بودن انتخاب شده­اند. برخی یافته های آنها نشان می دهد که وبگاه­های گردشگری ایران هنوز به مرحله‌ی تعامل با کاربر وارد نشده ­اند، این وبگاه ها حتی در نقش اطلاع­رسانی نیز کمتر به نیازهای کاربران آگاه امروزی ایران پاسخ می­دهند. در عین حال، وجود نمونه­های موفقی از وبگاه‌های اطلاعاتی-تجاری حاکی از آن است که با استفاده از فرصت برقراری ارتباط بی­واسطه با کاربر و ایجاد روابط انسانی با مخاطبان می­توان در شرایط ایران کسب­وکارهای موفق کوچکی را در فضای اینترنت راه­اندازی کرد. در پایان مقاله، متعاقب نتیجه­گیری، مجموعه­ای از پیشنهادها جهت بهبود کیفیت وبگاه­های عرضه کننده‌ی خدمات گردشگری در کشور ارائه شده است.
    کلید واژگان
    توسعه‌ی خدمات گردشگری
    اینترنت
    وبگاه
    ارزیابی
    ایران

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-09-22
    1391-07-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه برنامه ریزی اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد، برنامه ریزی گردشگری‏، دانشگاه تهران

    شاپا
    2008-0468
    URI
    https://gmj.ut.ac.ir/article_66610.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366823

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب